Windows Media Center

• Onderwerp starter Onderwerp starter ufuk
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ufuk

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2008
Onlangs heb ik een pc gekregen. Er zat geen harde schijf. Iemand heeft een harde schijf ingedaan en Windows Media Center geïnstalleerd.
Nu heb ik een probleem met het installeren van bijna alle setup programma's (spelletjes of gewoon andere soorten progs.).

Ik krijg steeds de melding van RPC-server is niet beschikbaar. Installeren wordt dan afgebroken en kan dus niets installeren.

Ik heb diverse tips gekregen en geprobeerd, o.a. het vervangen van ikernel.exe maar niets lijkt te lukken.

Weet iemand een krachtig oplossing.....

met vriendelijke groeten,

Ufuk

Beste Ufuk

Controleer of de services Remote Procedure Call en Windows Time aanstaan.

Doe dit als volgt:
- Start > Uitvoeren.
- type in services.msc en druk op Enter.
- Controleer dat Remote Procedure Call(RPC) service startup type op automatisch staat.
- Doe dit vervolgens ook met Windows Time service.

Succes.

Media Center

Hoi,

Deze stappen heb ik al gedaan maar wil niet helpen...

Andere suggesties?

greetings

Ufuk

Heb je, naast het klikken op automatisch, ook meteen geklikt op "Deze service starten"?

Media Center

Ook geprobeerd, op de een of ander manier wil het niet lukken.

Iemand zei: je moet kernel.exe vervangen, maar dat kan ook niet want dan krijg ik weer
zelfde melding en dus lukt het gewoon niet.

Nog meer suggesties?

Ufuk

zet gewoon windowsxp er op ben je van dat gezeik af

Wat is dát nou weer voor een belachelijk antwoord? Zo los je geen problemen op!

Ik tast voor de rest nog steeds in het duister wat betreft dit probleem, ik zal er nog een goed over na denken ;).

Groeten :)

Jongens, bedankt voor de reacties, ik wil best wel XP erop zetten maar het heeft iets
met kernel te maken.
Ik had een prog. voor het updaten van kernel gedownload en wou installeren maar het is ook niet gelukt. Steeds zelfde melding.

Samen komen wij er wel uit toch?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan