Windows Media Player 11 Appcrash

• Onderwerp starter Onderwerp starter fex
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

fex

Gebruiker
Lid geworden
21 jun 2008
Hallo,

Ik loop tegen enkele problemen op bij WMP 11 onder Vista Home Premium (32-bit). Ik kan namelijk geen XviD video's meer afspelen sinds enkele dagen. K-Lite Codec Pack heeft me altijd netjes geholpen en GSpot zegt me dat de juiste codec(s) geïnstalleerd zijn. 'k Ben hier geen expert in maar ik zou zeggen dat er meer aan de hand is dan mijn codecs,, Maar daarom vraag 'k het hier :)

Anyway, deze foutmelding krijg ik bij het afspelen (proberen af te spelen) van een XviD video:
"Windows Media Player werkt niet meer"
"Er wordt naar een oplossing voor het probleem gezocht..."
(na het zoeken)
"Er is een probleem opgetreden waardoor het programma niet goed meer werkt. Het programma wordt gesloten en u krijgt een melding als een oplossing beschikbaar is."

Windows 'Probleemrapporteren en oplossingen' geeft me deze info:

Probleem met handtekening
Naam van probleemgebeurtenis: APPCRASH
Naam van de toepassing: wmplayer.exe
Versie van toepassing: 11.0.6001.7000
Tijdstempel van toepassing: 47919356
Naam van foutmodule: fun_avcodec.dll
Versie van foutmodule: 0.0.0.0
Tijdstempel van foutmodule: 441fa1ef
Uitzonderingscode: c0000005
Uitzonderingsmarge: 000a6462
Versie van besturingssysteem: 6.0.6001.2.1.0.768.3
Landinstelling-id: 2067
Aanvullende informatie 1: 8445
Aanvullende informatie 2: de8b25fcfa6dea85e8bf1c5efbe860d3
Aanvullende informatie 3: 0960
Aanvullende informatie 4: 67720dec4b80b489bf42f8ba83cd58c2

Extra informatie over het probleem
Bucket-id: 740003984

Iemand een handje helpen ?? :confused:

Zal het wel niet zijn maar.....staan de juiste bestandstypen aangevinkt in de opties van WMP11?
Deinstalleer je K-Lite Codec Pack anders eens en installeer VistaCodecPack eens.

Grtz.

@ FunZip
Vista Codec Pack helpt niet en wat bedoel je percies met de juiste bestandstypen ? :rolleyes: de codecs onder dvd < geavanceerd in wmp ?

@ Sims
Nja, VLC werkt, maar 'k vind het zinloos er 2 programma's op hebben staan.. Aangezien avi's etc werken, hoe kan't dan dat enkel de xvid's niet gaan :confused:

@ FunZip
Vista Codec Pack helpt niet en wat bedoel je percies met de juiste bestandstypen ? :rolleyes: de codecs onder dvd < geavanceerd in wmp ?:

WMP>>>extra>>>opties>>>tablad Bestandstypen.....als dit tenminste in v.11 zit (?), in v.10 iig wel.

Grtz.

Mmmh,, zo zit het niet meer in WMP 11 nee. Maar wat me ook is opgevallen, is dat die 2 icoontjes van ffdshow ook niet meer op komen te staan bij het proberen af te spelen van een xvid. Of dit nu net een gevolg of een oorzaak is van het probleem weet 'k niet,, maar als ik 'ffdshow video decoder configuration' opzet staat er een hele lijst met codecs, bedoel je die instellingen? Zoja, waar moet'k dan zeker op lette?

Windows media player 11 crash

Heb je toevallig een software van Samsung pc studio op je pc staan?

Bij mij was het probleem daar te vinden. Na lang zoeken, en steeds dezelfde foutmelding fun_avcodec.dll, heb ik niet beter gevonden het volgende te doen (baadt het niet dan schaadt het niet), EN HET WERKTE!!

Lokaal station C: programma files - Samsung - zoek de toepassingsuitbreiding fun_avcodec.dll, en kopiër deze naar de C installatiemap van Windows media player.

Media player open weer alle bestanden.

Ik had inderdaad software van Samsung Pc Studio eropstaan.. Aangezien ik er echt niets op vond, heb 'k windows er gewoon even opnieuw opgezet.

Ik ben niet meteen van plan het er weer op te zetten omdat ik nu toch alles via SD kaartjes overzet,, maar 'k zal er zeker aan denke moest 'k het weer voorkrijgen.

Bedankt voor je reactie alleszinds ;)

Zelfde problemen

Beste
Dit probleem komt me bekend voor bij mij speel onder vista de media player ook totaal niets meer af
Ik kan zelfs een MP3 meer rippen. Al dagen zoek ik met Google voor een oplossing maar al wat ik ook download het werk niet .Volgens mij zit het in de vista updates die niet altijd goed geïnstalleerd worden of maar half werken. Ik werk momenteel met de VLC player omdat die gratis is
In vista media player kun je automatisch naar nieuwe codes zoeken zet dat in ieder geval maar uit want volgens mij haalt hij daar de foute binnen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan