Windows Media Player doet geen 5.1

Status
Niet open voor verdere reacties.

swallav

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 jul 2007
Ik heb een surround setje van creative bij mijn pc. Als ik via VLC-player een mp3/wma oid afspeel, hoor ik het door alle zes de speakers. Weliswaar overal hetzelfde, maar je hoort wel. Als ik dat via wmplayer 11 probeer, gaat het geluid slechts door de front speaker en sub woofer. Niet alleen ben je dan het stereo effect kwijt, maar het klinkt ook minder vol (omdat het maar van één kant komt). Ik draai op windows xp pro. Weet iemand hiervoor de oplossing? Ik heb al aangegeven bij geluid onder het confi. scherm dat het een 5.1 set is. Vandaar dat VLC het wel gewoon doet. Ik prefereer echter windows media player vanwege de bibliotheek.

Dat zit niet in een media player maar in de codec/decoder.
Video-lan (vlc) maakt gebruik van de A52 Codec voor dat en heeft de AC3 Codec bij video-lan vervangen.

Die bibliotheek is geen onderdeel van windows media player maar van media center.
Media center kan bij mij ook PowerDVD 10 van cyberlink opstarten, een nogal flink in techniek uitgebreide media player.
Los daarvan heeft cyberlink ook een plug-in voor windows media player maar er zijn ook andere.
Kijk eens op windows media player plug-ins

Deze zijn natuurlijk niet gratis en als mijn advies bij een keuze wil kijk dan naar cyberlink en of eventueel naar srs.

Alvast veel plezier.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan