Windows Media Player start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mager

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2007
WMP start bij sommige gebruikeraccounts niet op. Als ik WMP probeer op te starten, verschijnt er heel even een zandloper en vervolgens gebeurt er niets. Als ik onder een andere gebruiker ben aangemeld, start hij wel op??:confused:

Wat is het verschil tussen de accounts die het wel, en niet kunnen? Kunnen beheerders het wel, en gebruikers met beperkte rechten het niet?

ligt eraan welke rechten zij hebben he :p
je heb 6 soorten rechten weet ze niet uit me hoofd of waren er 5 iedere geval. De hoofd rechten.
read
write
en nog een paar , waarschijnlijk staan ze bij jou alleen als read rechten op dat andere account.

Volledig beheer, wijzigen, lezen en uitvoeren, lezen, schrijven, speciale machtigingen.

Al was mijn vraag niet op jou gericht hoor. Ik vroeg me enkel af of het nog een bepaald type account was die het al dan niet kon.

Ik heb WMP al een keer opnieuw geinstalleerd, zonder resultaat.

Alle gebruikers worden aangemeld als beheerder.

Ik heb me nog nooit verdiept in het toekennen van rechten per programma, dus het is in ieder geval niet bewust ingesteld. Kun je wat tips geven hoe ik dat het snelste kan controleren?:confused:

> Rechtermuisklik op Windows Media Player.
> Eigenschappen.
> Tabblad Beveiliging.

Kijk daar eens welke machtigingen per gebruiker zijn ingesteld. ;)

Ik krijg onder eigenschappen enkel de tabbladen:
- Algemeen
- Snelkoppeling
- Compatibiliteit
:confused::confused::confused::confused:

Dan heb je waarschijnlijk Windows XP Home edition inplaats van XP pro dan moet je dezelfde handeling doen alleen dan in veilige modus onder administrator

Ik krijg onder eigenschappen enkel de tabbladen:
- Algemeen
- Snelkoppeling
- Compatibiliteit
:confused::confused::confused::confused:

Ben je Administrator?
Zo nee, kun je jezelf Administrator-rechten geven?

Welk bestandssysteem is het? FAT, FAT32 of NTFS?

Ik kan bij accounts kiezen uit "Computerbeheerder" of "Beperkte mogelijkheden". Alle accounts hebben "Computerbeheerder" rechten.

Ik heb ook opgestart in de veilige modus en dan heb ik inderdaad het tabblad "Beveiliging". Hier zijn geen beperkte mogelijkheden voor bepaalde gebruikers ingesteld. Alle administrators (Computerbeheerders) hebben volledige rechten.

Bestandssysteem is NTFS.

:(:confused::(:confused:

Als het goed is heb je ook het tapblad delen ga weer nar veilige modus onder administrator.
ga naar c: > programm files > windows mediaplayer > rechtermuisknop > eigenschappen > tabblad delen >
vink aan dat alle gebruikers die gebruik maken van deze pc het programma gedeeld is > voor de zekerheid nog is kijken naar de rechten > rechtermuisknop > eigenschapen > security/beveiliging > dan kijken of alle account alle rechten dus de vierkantjes allemaal zijn aangevinkt bij alle gebruikers

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan