windows media player werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

h.ploegstra

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2000
Als ik windows mediaplayer wil afspelen krijg ik de volgende foutmelding:
In wmplayer.exe is een fout opgetreden en moet worden afgesloten. Onze excuses voor dit ongemak. U was bezig met een bewerking. Deze gegevens zijn mogelijk verloren gegaan."
Ik heb windows xp home. Ik wil het programma wel verwijderen en opnieuw installeren maar ik kan het niet vinden.
Wie kan mij helpen???

Harrie

Kun je hem niet gewoon via start-configuratiescherm-software verwijderen?

Ik heb via de (originele) windows xp cd het programma verwijderd. Toen via de microsoft site windows mp opnieuw geinstalleerd. Na het proberen af te spelen van een bepaald nummer krijg ik dezelfde foutmelding.

Harrie

Heb je misschien nog meer afspeelprogramma's geinstalleerd die elkaar dwarsbomen?

Ik heb de programma's Real one player, Winamp en ook nog eens Windows MP verwijderd. Hierna de computer opnieuw opgestart waarna ik windows MP opnieuw heb geinstalleerd. Het probleem blijft onveranderd. Ik heb toen de keuze gemaakt om een foutenrapport te maken. De eerste 3 stappen zijn aangevinkt (tm "bezig met het controleren van de status van dit probleem). Bij de vierde stap ('het foutenrapport is voltooid) komt het niet verder, waardoor het foutenrapport niet kan worden afgesloten.

Harrie

Heb je al gecheckt of spyware de boosdoener zou zijn? Ga naar www.download.com en download adaware en spybot. Na het downloaden, installeren en EERST updaten voordat je gaat scannen. Selecteer alles wat hij vindt en verwijder dat. Daarna opnieuw opstarten.

Vaak bij vreemde onverklaarbare dingen is toch spyware de oorzaak. Baat het niet, schaadt het niet. Is je pc toch weer lekker schoon:D

Ik ga ervan uit dat je wel een virusscanner hebt draaien die up to date is.

Tanja bedankt voor je antwoorden. Ik heb het geprobeerd via systeemherstellen en windows mediaplayer werkt weer. Mocht het weer eens gebeuren dan zal ik je suggestie uit proberen.

groetjes Harrie

Dat is weer het ideale van windows xp.(systeemherstel) Helaas zullen we de oorzaak nooit weten. Maar jij kunt in ieder geval weer verder.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan