Windows Media Player

Status
Niet open voor verdere reacties.

beanbag

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2009
Ik heb op twee laptops windows 7 geïnstalleerd en vervolgens de drivers zodat het geluid werkt. (op beide staat er geen geel driehoekje in de device manager en op beiden krijg ik geluid uit mijn computer zowel via windows media player als via internet explorer op youtube ofzo).

Op beide laptops heb ik vervolgens het k-lite codec pack geïnstalleerd, twee keer van het zelfde bestand zelfs.

Op een van beide laptops wilt de mediaplayer echter geen geluid geven bij video, van een bestand dat wel afspeelt op de andere laptop ?
Zijn er inwendig in mediaspeler misschien instelling die ik veranderd zou kunnen hebben, bij beide laptops heb ik immers krak hetzelfde gedaan...

bedankt.
met media speler classic werkt het wel trouwens
en de "echte windows media player" werkt wel met mp3's vandaar dat ik dus denk dat het een codec probleem is... maar na een herinstallatie van het k-lite pack nog steeds niks...

Laatst bewerkt:
Ik moet je complimenteren met je glas -en glasheldere vraag/probleemstelling!!! Zo zien we er hier véél te weinig van. Nogmaals de complimenten voor de duidelijke vraagstelling.

Ik heb je vraag zeker 4 keer letter voor letter doorgelezen om te kunnen bevatten waar het mogelijke euvel zou moeten zitten. De ellende is echter dat het theoretisch niet kán wat jou overkomt:

2x Windows 7
2x drivers door de specifieke geluidshardware geïnstalleerd (geen foutmeldingen in apparaatbeheer)
2x een goed werkende WMP v.w.b. MP3's
2x hetzelfde codecpack (ook nog eens van hetzelfde bronbestand)

Kortom, het kán niet.

Een veel voorkomend euvel bij dit soort probleempjes is nogal eens het gedempt staan van alle schuifregelaars (oorzaak? Tja.............), maar zelfs dát is bij jou niet aan de orde want een MP3tje kun je gewoon beluisteren, evenals andere geluiden.

Het probleem is er dus niet, maar gelet op je vraag héb je het wél......................
Ik weet dat ik je vraag niet heb beantwoord maar de reden dat ik toch een reply post is om iig op de hoogte te blijven van de komende replys.

Enige dat ik aan probleemoplossing kan verzinnen is: kopieer dat videobestand eens opnieuw naar de probleemmachine en / of wat gebeurt er met een willekeurig andere videobestand?

Laatst bewerkt:
ik snap het probleem niet precies, bedoel je te zeggen dat allebei de laptops gewoon goed werken en goed geluid geven, maar dat er 1 laptop is dat geen geluid geeft bij filmpjes?

@ renep90: Dat is de essentie ! Het gaat echter om SOMMIGE filmpjes (zie bijkomende info) en om SOMMIE mediaspelers (louter WMP)
@ Pasja: Ik ging ervan uit dat het niet aan de bestanden lag om twee redenen: ik heb het reeds met drie bestanden getest en ze werken perfect in media player classic.

Bijkomde informatie:

Windows heeft een testvideo, wildlife in nature ofzo, die speelt wel af met geluid. Dit doet me extra vermoeden (de video's zijn gedownload, ik vermoed divx maar ik ken weinig van codecs) dat het dus gaat om ontbreken van audio codecs ondanks het feit ik op beide computers hetzelfde gedaan heb.

Ook Gspot, software die voor een videobestand nagaat welke codecs je nodig hebt en of je pc die heeft staan geeft aan dat ik alles staan heb voor de desbetreffende bestanden.

Dus lijkt het probleem me te zitten in iets dat ik gisteren na wat googlen gevonden heb: codecs staan geïnstaleerd maar ze zijn niet goed gelinkt naar media player.
Ik vermoed dat dit banden zal hebben met het mij onvertrouwe windows registry en of de bestanden waar de "paden"(van path) in opgeslagen zijn enzo...
Die website ging echter helemaal niet in op hoe je kan nagaan of de geinstalleerde codecs ook door WMP worden herkend en hoe je het kan verhelpen.

Het probleem is praktisch misschien niet zo erg, maar ik kan er mentaal niet tegen dat er iets niet werkt en ik het probleem niet kan vinden, begrijpen of oplossen.

Dus als niemand me kan helpen voel ik mezelf verplicht te herinstalleren, wat niet zo erg zou zijn maar toch ook niet zo bevredigend is.

Blij dat het duidelijk was ! Of was dat sarcasme ?

Alvast bedankt
Simon

Laatst bewerkt:
@ renep90: Dat is de essentie ! Het gaat echter om SOMMIGE filmpjes (zie bijkomende info) en om SOMMIE mediaspelers (louter WMP)
@ Pasja: Ik ging ervan uit dat het niet aan de bestanden lag om twee redenen: ik heb het reeds met drie bestanden getest en ze werken perfect in media player classic.

Bijkomde informatie:

Windows heeft een testvideo, wildlife in nature ofzo, die speelt wel af met geluid. Dit doet me extra vermoeden (de video's zijn gedownload, ik vermoed divx maar ik ken weinig van codecs) dat het dus gaat om ontbreken van audio codecs ondanks het feit ik op beide computers hetzelfde gedaan heb.

Ook Gspot, software die voor een videobestand nagaat welke codecs je nodig hebt en of je pc die heeft staan geeft aan dat ik alles staan heb voor de desbetreffende bestanden.

Dus lijkt het probleem me te zitten in iets dat ik gisteren na wat googlen gevonden heb: codecs staan geïnstaleerd maar ze zijn niet goed gelinkt naar media player.
Ik vermoed dat dit banden zal hebben met het mij onvertrouwe windows registry en of de bestanden waar de "paden"(van path) in opgeslagen zijn enzo...
Die website ging echter helemaal niet in op hoe je kan nagaan of de geinstalleerde codecs ook door WMP worden herkend en hoe je het kan verhelpen.

Het probleem is praktisch misschien niet zo erg, maar ik kan er mentaal niet tegen dat er iets niet werkt en ik het probleem niet kan vinden, begrijpen of oplossen.

Dus als niemand me kan helpen voel ik mezelf verplicht te herinstalleren, wat niet zo erg zou zijn maar toch ook niet zo bevredigend is.

Blij dat het duidelijk was ! Of was dat sarcasme ?

Alvast bedankt
Simon
Nee, dat blijkt ook wel uit het feit dat ik geen aanvullende vragen heb gesteld. Redelijk vaak lezen we hier iets in de geest van : "Mijn computer doet het niet meer, wie kan mij helpen?"
Het moge óók glashelder zijn wat ik van een dergelijke vraagstelling vind.

is het een bepaald soort filmpje waarbij het geluid het niet doet? bestandstype bijv?

het gaat hier om avi files.

Waarschijnlijk iets heel eenvoudig over het hoofd gezien... maar ik kan me niet inbeelden wat er anders is gegaan bij beide installaties. (Op de goeie laptop geïnstalleerd op een andere partitie dan C op de slechte geïnstalleerd in program files)

Iemand van jullie die al gehoord zou hebben van het niet herkennen van de codecs door WMS of het niet vinden of gelinkt zijn ?

wel...

Ik heb nu, naast het k-lite codec pack, de specifieke codec geïnstalleerd (aangegeven door g-spot met de vermelding reeds geïnstalleerd) tegen beter weten in eigenlijk...
En je raadt het nooit... het werkt!

G-spot stelt nu ook dat er meer compatibele codecs geïnstalleerd zijn 4 ipv de 2 van het k-lite pack. (ac3filters ofzo)

Ik laat de vraag nog even op onbeantwoord staan omdat ik eigenlijk nog steeds zou willen weten wat er verkeerd moet zijn gelopen (tot tweemaal toe) bij de installatie van k-lite dat ervoor zorgt dat mediaspeler die codecs niet gebruikt, en die nieuwe wel...

bewijst duidelijk wel in welke richting er moest gezocht worden.
Desalniettemin, computers zullen voor mij altijd een onopelost misterie blijven...

bedankt en hopelijk kan er me nog iemand uitleggen wat er mislopen is !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan