Windows Media Player ??!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ultraware

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2010
Ik denk dat ik nu een virus heb.
Ik startte mijn laptop op ( Windows 7 Ultimate ) na een weer eens grote update wave van 12 of 13 oktober. Het probleem is nu dus, ik startte op, kreeg ineens een logo op mijn bureaublad van Windows Media Player. Kijk in in de properties:
C:/Program Filles/Windows Media Player/mplayer.exe/

WTF?? Waarom staat het ineens op mijn bureaublad, terwijl ik nooit WMP op mijn desktop gezet heb?? Ik klikte er dus op ( eerst gescand met Avira en S. Antispyware, geen resultaat ) en nu gebeurde er niks. De cursor veranderde even in een ringetje, en toen weer normaal. Staat er nu iets vernielends in mijn register, of Windows files, of kan ik gewoon veilig afsluiten, en morgen opstarten alsof er niks aan de hand is? Ik vertrouw dit nl. voor geen meter.....

Meteen het bestand eruit knikkeren! Je bent waarschijnlijk geïnfecteerd.
Het bestand zou moeten heten: wmplayer.exe, en niet mplayer.exe
En zeker als het bestand niks doet wat je kan zien, zou ik zelf denken aan een keylogger.
Duss je wachtwoorden maar even niet invoeren op deze computer, zou ik zeggen.

Probeer te scannen met MBAM, SAS en laat HijackThis draaien, waarbij je vervolgens de log op Hijackthis.de invoert. (Log zou ik niet hier plaatsen omdat ze niet meer worden nagekeken op Helpmij)

Succes :)

Het gaat weer goed!

Hey ik ben erbij vergeten te zetten dat het mplayer2.exe was, en dit is gewoon de oude Media Player van windows. Toch maar het bestandje verwijderd, en een nieuw password op de PC gezet. Alles draait gewoon lekker snel, en lijkt goed te gaan. Bij problemen maak ik een nieuw bericht aan!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan