Windows Mediaplayer 11 en Mediabibliotheek

Status
Niet open voor verdere reacties.

ArTheMan

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2006
Hallo,

Ik heb sinds kort een nieuwe computer waar WMP11 op is geinstalleerd. In versie 10 kon je met behulp van F3 recente bestanden aan mediabibliotheek toevoegen welke in een bepaalde map zitten. In versie 11 kan dit ook, echter staan de nieuwe bestanden dan niet onderaan in de lijst als nieuw toegevoegd, maar meteen op alfabetische volgorde. Hierdoor moet ik alle toegevoegde bestanden zelf opzoeken en controleren op naam artiest en titel. Bovendien is er net als in versie 10 een soort map met recent toegevoegde media. Alles wat de laatste 30 dagen is toegevoegd staat daar in. Mijn vraag is weet iemand hoe je dit bijv verkort naar een week, zodat het allemaal wat overzichtelijker wordt?

Heel hartelijk bedankt alvast.
Ar

Welke windows versie gebruik je?

Dan verplaats ik je vraag daarheen aangezien WMP een onderdeel is van Windows :)

OK Sorry dat ik het dan in het verkeerde forum gepost had. Hopelijk krijg ik daar een goede tip voor mijn probleem. Bedankt

Zet de weergave in de Mediabibliotheek op Details. Klik rechts in de balk bovenaan de muzieknummers en kies Kolommen selecteren. Zet een vinkje voor Datum toegevoegd. Je krijgt dan een extra kolom met die data. Klik bovenin die kolom en de nummers worden op Datum toegevoegd gesorteerd. De nieuwste kun je er dan uitpikken.

Kijk hoe je de weergave en dergelijke kunt instellen in deze handleiding.

NB: in WMP11 worden alle toegevoegde nummers verdeeld volgens de sortering van de CD's waar ze oorspronkelijk op zijn uitgebracht. Voeg je bijvoorbeeld 20 nummers toe, dan is het mogelijk dat WMP11 ze verdeeld over vier CD's, met het hoesje erbij.

Zet de weergave in de Mediabibliotheek op Details. Klik rechts in de balk bovenaan de muzieknummers en kies Kolommen selecteren. Zet een vinkje voor Datum toegevoegd. Je krijgt dan een extra kolom met die data. Klik bovenin die kolom en de nummers worden op Datum toegevoegd gesorteerd. De nieuwste kun je er dan uitpikken.

Kijk hoe je de weergave en dergelijke kunt instellen in deze handleiding.

NB: in WMP11 worden alle toegevoegde nummers verdeeld volgens de sortering van de CD's waar ze oorspronkelijk op zijn uitgebracht. Voeg je bijvoorbeeld 20 nummers toe, dan is het mogelijk dat WMP11 ze verdeeld over vier CD's, met het hoesje erbij.

Hartelijk bedankt voor uw reactie. Ik heb de handleiding meteen aan de favorieten toegevoegd! Denk dat het probleem zo is opgelost dan, want op die manier kan ik ook de laatste liedjes bekijken, zelfs wanneer ze automatisch zijn toegevoegd omdat WMP 11 volgens mij ook op de achtergrond scant. Bedankt!

Mooi. En dat vergat ik nog: stel je wilt die 20 nummers ook als aparte groep behouden, dan selecteer je ze allemaal en sleept dat "blok" naar rechts, in het venster voor Afspeellijst. Geef die lijst een naam en je verzameling komt met die naam links onder Afspeellijsten te staan.

Mooi. En dat vergat ik nog: stel je wilt die 20 nummers ook als aparte groep behouden, dan selecteer je ze allemaal en sleept dat "blok" naar rechts, in het venster voor Afspeellijst. Geef die lijst een naam en je verzameling komt met die naam links onder Afspeellijsten te staan.

Nou perfect! In het begin is het altijd even wennen als het zo'n andere interface heeft gekregen. Gaandeweg zal ik het wel verder ontdekken, maar voor mij was dit een van de belangrijkste dingen, omdat als ik bij iets toevoeg dan wil ik dat het over DJ is en niet Dee-jay of Dj. Met behulp van de kolom 'datum toegevoegd'kan ik de laatste nummers op consistentie controleren. Hartelijk dank. Vr groet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan