Tja, daar was ik vandaag ook achter gekomen.

Uit voorzorg had ik in m'n opmerkingen gezet dat ik 'm nog niet in IE8 had kunnen testen. Dat kon ik vandaag ook, op een kast met een andere Windows: en ja hoor, Microsoft heeft weer eens een extra eigenaardigheid:
Conclusie:
Bah, met een aangepaste skin voor verschillende IE-versies (ik stond al in de startblokken om een bg-img in het wit te maken) red je het niet, omdat de standaard WMP-skin OS-afhankelijk is, en niet IE-versie afhankelijk.
Dat betekent dat onder Win7 waarschijnlijk ook Firefox en de andere browsers de witte variant zullen gebruiken (dit kon ik niet testen).
- Browsershots.org heeft geen optie om bepaalde Win-versies te checken. Maar misschien komt hier toch iets uit (aanvraag loopt).
Al met al lijkt een automatische skin voor de WMP hiermee van de baan: er zijn te veel verschillen.
Wat nog wel kan: een zwarte en een witte/zilveren versie van de bg-figuur maken, en de bezoeker zelf laten kiezen. Dat kan met een simpel stukje javascript.
Of, natuurlijk, toch een flash-player monteren, die al deze bezwaren niet heeft (maar voor deze of gene bezoeker het installeren van een flash-plugin nodig zal hebben).
Met vriendelijke groet,
CSShunter
<edit>
Browsershots is
al een heel eind (sommige browsershots-machines hebben plugins uit staan, die geven niets te zien).
Wat wel te zien is: hier heeft Firefox onder WinXP een
witte WMPlayer!
Daar zal men de WMPlayer een update gegeven hebben van 11 naar 12.
Waarmee het helemaal niet te voorspellen valt welke skin geleverd moet worden.

</edit>