Windows meldt: licencie verloopt binnenkort

Status
Niet open voor verdere reacties.

brbr

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2002
Berichten
1.768
Ik zie het niet op de pc machine.
Waar wel?
machine is kant en klaar gekocht.
kan ik het ergens in de pc vinden?
 
Laatst bewerkt:
Iets meer informatie is hier wel nodig, zoals welke hardware en software het betreft en welk product de boodschap geeft dat ie binnenkort verloopt.

Ik heb zo'n vermoeden dat het het Office product betreft, of een beveiligingspakket.
 
U kan het dan nog terugvinden bij de systeemvak pictogrammen. Ga ze bij langs en klik links maar zeker ook met rechts er op als het programma's zijn en niet apparaten zoals netwerk of luidspreker. De ballontips, wanneer u de muis aanwijzer even er boven houdt, kunnen ook aanwijzingen geven.
 
Een telefoontje of mailtje naar de shop werkt mss handiger?
 
Ik zie in de eigenschappen van de HD een productiecode staan.
Kan ik die gebruiken?
 
Kunt u vertellen waarvan de licentie verloopt? Van Windows of van .......
Er zal toch wel in die boodschap staan welk product het is dat binnenkort verloopt?
 
reactie

foto van de melding
bijlage
 

Bijlagen

  • abc.JPG
    abc.JPG
    30,7 KB · Weergaven: 80
Laatst bewerkt:
Het moet bevestigd worden dat u Windows gaat gebruiken. Dat zou een digitale licentie kunnen zijn waarbij u alleen wordt gevraagd of u gebruik wilt maken van een Microsoft account of dat u een lokaal account wilt. Het lokale account is het zelfde als een aanmelding met gebruikersnaam en al dan niet een wachtwoord bij het opstarten.

Bij het schijfje van Windows wat waarschijnlijk werd meegeleverd, of op een boekje, is een registratienummer dat u waarschijnlijk nodig heeft.

Zou de koop geen Windows besturingssysteem omvatten dan kan Windows op Internet worden gekocht voor 20 of 30 Euro. In dat geval heet de tijdelijke Windows een trail of demo versie te zijn. U moet dan bij Systeem kijken welke versie geïnstalleerd is als u die wilt houden en of dat de 32 bits of de 64 bits uitvoering is. Als je via Internet koopt dan krijg je per e-mail een registratiecode en een adres voor de download, waarmee u een DVD schijf kan branden of op een opstartbare USB stick kan zetten.

De lage bedragen zeggen het echter al: waarschijnlijk is Windows gewoon meegeleverd tenzij u van een particulier koopt want in principe kan elke Windows schijf een (ongeregistreerde) uitprobeer versie installeren op iedere computer. Dan gaat de computer na 14 dagen op zwart tenzij u een bijpassende licentie koopt.
 
Ik heb net een klant geholpen met het zelfde probleem en het blijkt een stuk malware te zijn die dit veroorzaakt.
Oplossing:
- geef in een dosbox de opdracht ipconfig /flushdns
- daarna ZHPcleaner downlaoden en zijn werk laten doen (https://www.nicolascoolman.com/download/zhpcleaner/) en als die een ipadres vind dat verdacht is antwoord : N niet aldus opgegeven.
Daarna herstart windows en het probleem is opgelost

Oh, en de internetverbinding was op "openbaar"gezet. Die moet weer op "prive" gezet worden.


Aanvulling: er bleek meer aan de hand te zijn dan malware.
De Windows licentie bleek vanuit een bedrijfsnetwerk geactiveerd te zijn en als zo'n pc dan niet meer aan dat netwerk zit komt na een grote update deze boodschap.
Het is dus toch wel een MS licentieprobleem.

De vraag is hoe dat kan?
Bij de pc in kwestie was een half jaar geleden door een mij onbekende reparateur een probleem verholpen en die heeft dat waarschijnlijk gedaan.
De enige oplossing is om alsnog een licentie voor persoonlijk gebruik aan te schaffen.

EN NATUURLIJK VERHAAL HALEN BIJ DEGENE DIE DEZE BEDRIJFSLICENTIE OP DE PC GEZET HEEFT.

Interessant is dat mijn overburen beide een half jaar geleden een laptop bij Mediamarkt hebben gekocht en beide zitten nu met dit probleem!! Dus als u een pc bij Mediamarkt koopt (of waar dan ook), kijk dan of er wel een juiste windows licentie op zit.
Dat kunt u zien door naar Instellingen en dan Activatie te gaan.
Als daar staat dat deze windows via een bedrijfsnetwerk is geactiveerd heeft u dus een probleem.
 
Laatst bewerkt:
ZHPCleaner: Leuk progje. Vond bij mij ook nog iets.
 
Allemachtig dus het is mailware.
En ik maar denken dat het iets is met microsoft
 
reactie

- geef in een dosbox de opdracht ipconfig /flushdns

hoe kom ik ook weer in de dosbox ?
 
Kijk boven bij mijn eerdere bericht de aanvulling.
Het is dus wel degelijk een MS licentieprobleem.
Om precies te zijn: de windows op de pc is via een bedrijfsnetwerk geactiveerd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan