Windows Messenger Alert

• Onderwerp starter Onderwerp starter Nana
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nana

Gebruiker
Lid geworden
3 mei 2004
Hoi allemaal,

Door de dreiging die uitgaat van de Sasser-worm heb ik vandaag de poorten 445, 5554 en 9996 (in- en outbound) dmv Norton dichtgegooid. Het vervelende is, dat Windows Messenger steeds verbinding zoekt met het internet, en ik daarom om de haverklap een "alert" krijg. Weet iemand misschien hoe ik dit kan voorkomen?
Ik kan die tracker/alerts wel uitzetten, maar ik zet liever dat progje uit want dat gebruik ik toch niet. (maar verwijderen wil ik het niet)

Groetjes,

Nana

Hoi,

Om messenger alert van windows uit te zetten doe je:

Configuratiescherm > systeembeheer > services > en dan zoeken naar messenger en die moet je dan uitzetten dan heb je geen last meer van popup messengers :)

Bedankt voor jullie antwoorden :)

Ik heb jouw raad opgevolgd krugar, maar de alerts van de Norton-tracker blijven vrolijk doorgaan.
Dit zie ik in het logboek van Norton:

Regel Firewallregel sasser poorten 445 9996 en 5554 had overeenkomst met
Lokaal adres: PEECEE (***.***)(13703)
Regel "Firewallregel sasser poorten 445 9996 en 5554" heeft communicatie geblokkeerd.
Lokaal adres: PEECEE (***.***)(13703).
Naam van proces "C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe"
Een sessie van "C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe" bereidt zich voor om voor de eerste keer toegang tot het internet te krijgen

Om de twee minuten een alert. :8-0:

Ik heb het voor elkaar :)

Dankzij deze link

1. Start Windows Messenger

2. Klik op "Extra" en dan op "Opties"

3. Selecteer het tabblad "Voorkeuren"

4. Verwijder het vinkje bij "Dit programma uitvoeren als Windows wordt gestart".

Nogmaals vriendelijk dank voor de hulp :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan