windows messenger en msn6.0

Status
Niet open voor verdere reacties.

dekleinewitte

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2002
Hoi,ik heb windows messenger 4.7 die ingebouwd zat in XP verwijderd en daarna msn6.0 geinstaleerd.Alles is prima alleen kan ik niet meer praten via microfoon.Zowel bij mij als bij de contactpersoon komt het geluid enorm schokkend toe zodat je er helemaal niets van verstaat.Met messenger 4.7 van windows was er geen enkel probleem.Ik heb 6.0 al eens verwijderd en opnieuw geinstaleerd maar zonder resultaat.Iemand ooit hetzelfde probleem gehad?Kan het zijn dat mijn pc te traag is(670Mhz)iemand een idee?

Je pc is niet te traag, igg als je meer dan 128 mb geheugen hebt, wat het kan zijn. Hmzz ja al is met iemand anders geprobeerd, schokt het dan ook?

probeer eens met netmeeting, misschien dat dat beter gaat, moet jij en diegene wel een netpaspoort hebben.

Naar mij bescheiden menig,moet je het zoeken in de geluidkaart die msn aanroept om te communiceren,hier gaat het niet helemaal goed,wardoor je een vervormd geluid krijgt.

Marcel,ik denk inderdaad ook dat het ergens bij de geluidskaart ligd.Ik heb een audigy van creatief als geluidskaart.Maar wat zou ik kunnen doen?Heb jij enig idee wat ik moet nakijken of aanpassen?Ik ben hier namelijk niet zo goed in zie je

kijk eens naar de instellingen van je geluid, misschien staat het op de hoogste kwaliteit, als je dat vermindert gaat het misschien beter (zet de microfoon in 8 bits mono)

hoe zet ik mijn microfoon in 8bits mono?Ik heb mijn instellingen nagekeken maar deze staan op normaal.Het zou me verbazen dat ik nu plots alles moet veranderen omdat het altijd prima gewerkt heeft.

Ik heb zojuist een opname gemaakt via de opnamerecorder van winXP met de microfoon en dit weerklinkt perfect dus vermoed ik dat het probleem elders ligd,ergens bij instellingen van msn maar de vraag is natuurlijk waar he

Extra --> Wizard beeld en geluid instellen

wil nog wel eens helpen om dat nog een keer te doen, anders zou ik ook niks meer weten

Ik heb zojuist de helpsite van msn bezocht en blijkbaar hebben meerdere mensen het probleem dat de micro het plots niet meer schijnt te doen op de 6.0 versie.Niemand schijnt hiervoor een oplossing te hebben,zelfs msn zelf niet.Indien iemand toch het antwoord weet zou je veel mensen gelukkig maken denk ik

zoals ik eerder al zei. probeer het met netmeeting,, daar zou het probleem niet moeten zijn , mijn ervaring was pok dat wat jij nu hebt, maar met netmeeting was het over, alleen een nadeel is dat ieder die je wilt praten een netpaspoort moet hebben

succes verder.....

Inderdaad Marcel,met netmeeting werkt het wel maar je kan niet verlangen dat iedereen een netpaspoort neemt.Dus zullen we voorlopig enkel kunnen praten met hen die er iets voor over hebben en de overige zullen moeten typen

Ja, dat is helaas het nadeel, van netmeeting, zo is ook mijn ondervinding.
Je zou natuurlijk weer de oude msn kunnen nemen.
Kan je terug vinden bij www.oldversion.com . Maar of dat een vooruitgang is?, hopenlijk vinden ze bij msn, wat de fout is.

Succes verder

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan