Windows Messenger

Status
Niet open voor verdere reacties.

with1

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2002
Windows Messenger

Ik kan geen bestanden (bijv. foto's) versturen via Windows Messenger. Ik krijgt dan bericht dat het verzenden mislukt is.
Ik heb Windows XP en de bijbehorende Messenger. Ik heb Zone Alarm, maar ook als ik die uitschakel heb ik hetzelfde probleem.
Voor de volledigheid: ik heb adsl.
Wat doe ik verkeerd?

www.aatma-spirit.nl
Mediteren en wandelen in Nepal

Heb je toevallig een getweaked ADSL modem?

een Mxstream Multi-Pc modem in combinatie met een ISDN Speed touch splitter

Vragen over msn horen niet in diversen thuis maar in de msn sectie en daar verplaats ik je vraag ook naartoe

Welk modem? Merk en type?

Zie eerder antwoord van mij, helaas kan ik niet specifieker zijn, behalve dat hij van KPN telecom is

Is dat echt alles wat er op dat modem staat? Word je ook niet veel wijzer van :(

Als je meerdere PC's kan aansluiten op dat modem, dan zit er een routertje ingebouwd. Waarschijnlijk werkt dit onder NAT. Om bestanden door te kunnen sturen via MSN is het nodig de poorten voor MSN bestandstransport te mappen naar het IP-adres van je PC. Hoe dat moet vind je op http://home.wanadoo.nl/vs_waart/alcatel/index2.htm bij het kopje "poorten"

ik denk inderdaad dat dat het is en hoewel ik geen deskundige ben op PC gebied, ga ik het proberen te verhelpen.
Bedankt voor je hulp!
En als het niet lukt, geen man overboord, verzend ik de bestanden gewoon per e-mail.
Fijne dag verder! ;-)

zit je in een thuisnetwerk (dus de ene pc is met de andere verbonden)? dan lukt het niet
op GoT staat er wel wat over, moet je die en die poort openzetten, maar dat is mij nog niet gelukt

Geplaatst door aaajeetee
zit je in een thuisnetwerk (dus de ene pc is met de andere verbonden)? dan lukt het niet
op GoT staat er wel wat over, moet je die en die poort openzetten, maar dat is mij nog niet gelukt

Gaat goed hoor, ook met de Home Touch van Alcatel als je deze getweaked hebt.

Geplaatst door Tiborv

Gaat goed hoor, ook met de Home Touch van Alcatel als je deze getweaked hebt.
jah, maar ik zei: tis mij (als leek-zijnde:p) nog niet gelukt...maar ik krijg vandeweek toch een router, dus maak mij der niet meer druk om

Geplaatst door aaajeetee

Als je een thuisnetwerk hebt moet je internet delen uitschakelen

Als je je Internet-verbinding met anderen deelt, kun je via MSN Messenger geen bestanden verzenden. Je kunt ze wel ontvangen, maar niet verzenden.

GreetZ Qistnx

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan