Windows messenger

Status
Niet open voor verdere reacties.

giljom

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2002
Ik werk met XP en met messenger 6.1 , kan ik de windows messenger tijdelijk uitschakelen dat hij niet mee opstart, ik wil hem niet verwijderen, kan ik die ergens rename, of ben ik verkeerd

hmm, kan dit 't zijn:

- Start
- Uitvoeren
- Msconfig intikken
- Tabblad "Opstarten"
- en dan het hokje voor "MsnMsgr.exe" uitvinken.

Dat kan toch in start, uitvoeren, msconfig, tabblad opstarten? En dan uitvinken?

Misschien ten overvloede/aanvulling: Schakel makkelijk MSN messenger uit. MSN messenger zit standaard in Windows XP maar lang niet iedereen gebruikt deze service. Om messenger uit te schakelen waardoor Windows sneller geladen is handelt u als volgt:
Kies in het programma Messenger in het menu Extra>>Opties>>Voorkeuren.
Verwijder het vinkje bij “Dit programma uitvoeren als Windows wordt gestart”

Zelf heb ik ook nog in OE uitgevinkt "Automatisch aanmelden bij Windows Messenger." (in OE/Extra/Opties, tabblad Algemeen)

in msn zelf >extra>opties>algemeen.
en dan de vinkjes weghalen bij aanmelden

Ik zou hem gewoon verwijderen hoor:

1) Ga naar Start => Uitvoeren
2) Voer het commando hieronder in: (kopieer en plak)

RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove.

3) MSN Messenger wordt verwijderd.

Geplaatst door Matthey
Ik zou hem gewoon verwijderen hoor:

1) Ga naar Start => Uitvoeren
2) Voer het commando hieronder in: (kopieer en plak)

RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove.

3) MSN Messenger wordt verwijderd.

Interessante informatie, maar Giljom schreef al in zijn eerste bericht:
ik wil hem niet verwijderen

Bovendien gaat het hier om Messenger 6.1 en daarbij is het volgens mij helemaal niet nodig om de door jou aangedragen methode te gebruiken. Messenger 6.1 kun je gewoon via add/remove software verwijderen.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door buffy

Bovendien gaat het hier om Messenger 6.1 en daarbij is het volgens mij helemaal niet nodig om de door jou aangedragen methode te gebruiken. Messenger 6.1 kun je gewoon via add/remove software verwijderen.

Hij wil MSN Messenger 6.1 blijven gebruiken maar Windows Messenger niet... Tenmiste dat lees ik uit zijn verhaal.

MSN Messenger en Windows Messenger zijn 2 aparte dingen, die je ook apart kan laten draaien.
Alleen een hoop mensen willen Windows Messenger verwijderen omdat het minder functionaleit biedt, en hij nog wel is 'irritant' opstart bij outlook e.d.

Geplaatst door Matthey

Hij wil MSN Messenger 6.1 blijven gebruiken maar Windows Messenger niet... Tenmiste dat lees ik uit zijn verhaal.

MSN Messenger en Windows Messenger zijn 2 aparte dingen, die je ook apart kan laten draaien.
Alleen een hoop mensen willen Windows Messenger verwijderen omdat het minder functionaleit biedt, en hij nog wel is 'irritant' opstart bij outlook e.d.

Weet ik, maar ik begrijp niet uit zijn verhaal dat hij twee Messengers heeft en er één van wil verwijderen. Ik ging ervan uit dat hij MSN Messenger 6.1 gebruikt, maar niet wil dat die mee opstart. (Hij noemt die inderdaad Windows Messenger en dat klopt niet, maar die fout maken zoveel mensen. Jij ook in je vorige bericht, volgens mij, want de verwijderinstructies die je geeft zijn voor Windows Messenger, dacht ik, niet voor MSN Messenger.) Nou ja, laten we maar wachten tot de vraagsteller wat meer duidelijkheid biedt.

Toch nog even een kleine inmenging, de regel
RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove

is inderdaad voor Windows Messenger en niet voor MSN Messenger.

Alle heel erg bedankt voor de hulp, ik gebruik interdaad alleen Msn 6.1 en heb de Windows messenger buiten werking gesteld maar niet verwijderd, dus opgelost

oplossing

Ik zit met hetzelfde probleem en wil graag weten hoe ik windows messenger moet uitschakelen. Zie wel de andere berichten maar daar wordt ik geloof niet veel wijzer van.

Ja jolanda bij mij is het opgelost, ge moet naar msconfig gaan en daar de windows messenger uitvinken en dan bij programs windows messenger openen en alles uitvinken, als ge er niet uit komt roep mij maar terug op dan gaan we stap voor stap

Er staan er twee bij opstart menu, de gene waar run achter staat heb ik uitgevinkt, en als ge dabn opstart moet ge eenmaal manueel msn 6.1 starten en dan gaat het, enfin bij toch, het is het proberen waard , laat eens iets weten

Laatst bewerkt:
Nou ik ben naar uitvoeren/MSconfig gegaan, had ik trouwens al eerder naar gekeken, maar ik heb daar bij opstarten geen windows messenger staan. Heb ook nog even bij services gekeken want daar stond wel messenger bij en daar heb ik toen het vinkje weggehaald maar daar was niks door veranderd. Heb nu het vinkje weer teruggezet.........Ik wil eigenlijk alleen maar dat de computer bij het opstarten van het postvak de MSN messenger opstart en niet de windows messenger?? Hoop dat ik nog egholpen kan worden.

Jolanda in het opstart menu zie 2 maal msnmsgr.exe staan vink die alle twee uit en start dan opnieuw op, dan ga je naar programs, en daar zie je windows messenger staan en MSN messenger, open windows Messenger en ga naar extra opties en vink daar alles uit wat mogelijk is, dan ga je naar programs en start MSN.6.1 op, dan ga je naar outlook expres en opties en vinkt daar aan dat msn messenger moet opstarten als windows start en als u internet verbinding maakt, dan moet je weer opnieuw opstarten, dan zul je zien dat er terug een vinkje staat in het opstart menu, maar maar eenmaal meer, zo werkt het bij uitstekend, anders roep mij op MSN " giljom@hotmail.com " ge moogt mij steeds oproepen, want ik werk veel met messenger

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan