Windows Messinger blijft geactiveerd ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Barney

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
766
HOi,
Ik zit met een vreemd probleem.
Ik werk met windows xp prof en heb daar uiteraard Windows Messenger in zitten.
Ik heb nu ook MSN Messenger 6.0 gedownload.

Ik wil dus alles wat met de originele Windows Messenger te maken heeft volledig uitgeschakeld hebben en heb dus bij het ms config ( opstarten ) de Windows Messenger uitgeschakeld tijdens het opstarten ( bij de services ook dus ) en heb ook Netmeeting daar uitgeschakeld.

Als ik nu geen Msn open heb staan, dus ook geen MSN Messenger 6.0 dan krijg ik toch nog steeds meldingen via de Windows messenger, ondanks dat ik deze heb uitgeschakeld bij het opstarten ( en dus ook de netmeeting ).

HOe kan ik er voor zorgen dat de Windows xp Messenger volledig wordt uitgeschakeld zodat als ik geen Msn geopend heb dat ik dan ook echt met msn offline ben en geen gesprekken meer onverwacht binnen krijg.

al vast erg bedankt

Barney
 
Klik op
Start/Uitvoeren en typ het volgende:
RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\inf\msmsgs.inf,BLC.Remove
Klik op OK. Vervolgens kiest u weer Start/Uitvoeren en typt u Regedit.exe, om de
Register-editor te starten. Navigeer naar de sleutel
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Outlook Express. Klik met de rechter
muisknop op een leeg gedeelte in het rechter venster en kies voor
Nieuw/DWORD-waarde. Noem deze waarde Hide Messenger. Klik vervolgens met rechts
op deze waarde en typ in het vak Waardegegevens: 2 (dus alleen het cijfer 2).
Klik op OK en verlaat het register via Bestand/Afsluiten. Windows Messenger is
verdwenen. Vindt u dit te ingewikkeld, surf dan naar
http://www.dougknox.com/xp/utils/xp_mess_disable.htm. Op deze website vindt u
een bijzonder nuttig programmaatje dat de genoemde stappen voor u automatiseert.
----------------------------------------------------------------------------------
suc6
Har
 
Volgens mij gaat dat stukje over het verwijderen van msn. Ik neem aan dat de topicstarter zelf wil bepalen wanneer MSN start. Dus ook niet bij het opstarten van Windows.

Type bij start, uitvoeren gpedit.msc in.

Ga dan naar gebruikersconfiguratie, beheerssjablonen.
Klik op het plusje en ga naar Windows onderdelen. Klik weer op het plusje en ga naar windows messenger. Dan zie je 2 opties rechts die je aan kunt passen. Klik met rechtermuisknop op beide opties (een voor een)en kies eigenschappen, en dan "niet geconfigureerd".

Zo heb ik ze ook staan. Bij mij start nooit MSN op. Hij staat nu in de taakbalk met een kruisje erdoor. Hij wordt pas geactiveerd als ik erop dubbelklik.

Succes.

Als het bij jou niet werkt kun je ook starten verbieden inschakelen.
 
Laatst bewerkt:
Hoi,
Allemaal weer erg bedankt voor de super snelle en uitstekende reactie's.
Ik heb het programmaatje dat msn volledig verwijdert gedownload en tot nu toe is de Windows messenger niet meer actief geweest.
IK zal even een poosje moeten afwachten of dit zo blijft, maar op dit moment is het voor mij dus wel opgelost.

Bedankt luitjes

groeten
Barney
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan