Windows met kuuren

• Onderwerp starter Onderwerp starter TFP
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

TFP

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2010
Hallo,
Omdat ik niet weet of dit uit soft of hardware komt doe ik het wel hier.
Nou het begon dus ongeveer 6 weken geleden dat mn oude (320GB ) hardeschijf nogal traag was en problemen veroorzaakten. Dus ik windows eraf gehaald en er opnieuw opgezet. Niks geholpen, alleen maar verergerd. Als ik op youtube zit of iets en ik klik een link aan loopt ie compleet vast, als je meer dan 5 keer klikt hoor je een piep en dan is het opnieuw opstarten wel handig, of hij sluit vanzelf af met een BSOD. Ook is het ook met spelen van spellen dat hij spontaan freezed en dan na 2\5 seconden verder gaat.
Maar naast dat heb ik er een Zero-format overheen gegooid. Het was even goed voor 3 dagen. Daarna kwam alles weer gewoon terug. Nu heb ik er een nieuwe hardeschijf in zitten ( 1TB ) en nu ook , spellen freezen en ook windows die traag opstart en dingen die spontaan vast lopen. Ik heb wel al mn spellen van mn externe hardeschijf af maar dat zou weinig tot geen verschil mogen maken.

specs:
cpu: Amd athlon64 x2 3.1ghz
Mobo: A-N68SV
Graka: Gainward Nvidia 9800GT
750W voeding.

Voor de rest hangt er als rand-apparatuur aan: Razer Megalodon, Razer Mamba, Razer Tarantula, een 6s sound-around set. En een externe hardeschijf van 1 TB

Alvast bedankt,

TFP

En Ram?
Hoeveel zit er in?

Maak eens een foto van die BSOD en plaats deze eens hier.

Houd je temp. eens in de gaten.
Fans alle schoon?

Laatst bewerkt:
er zit 1x 2gb kingston (3.8gb ram total ) in maar daar is niks mis mee. heeft altijd goed gedraaid. fans kunnen aangepast worden. Het wordt nooit warmer dan 70'c.
Helaas is het bijna onmogelijk om een foto te maken.of hij komt onverwachts. Maar het blijft ook minder dan een seconde op mn scherm staan omdat mn pc meteen uitschakeld.

Laatst bewerkt door een moderator:
Even instellen.
Deze computer, rechtermuisknop, eigenschappen, Geavanceerd in Opstart en Herstelinstellingen.
Als je dan die BSOD krijgt, kan je wel een foto paken en plaatsen.

Geen videodriver Update uitgevoerd?
Installeer eens een oudere driver.

Doe verder eens een mem. test, want geheugen kan ook kuren vertonen en laat die test eens een nachtje draaien.

Misschien ben je in de gelegenhetd een kaart van iemand te lenen om uit te sluiten dat het in je Videokaart zit.

Laatst bewerkt:
Videokaart draait alles nog gewoon. Geen FPS drops of enig ander raar iets.
Ook is alles up-to-date kwa updates.

Laatst bewerkt door een moderator:
Even instellen.
Deze computer, rechtermuisknop, eigenschappen, Geavanceerd in Opstart en Herstelinstellingen.
Als je dan die BSOD krijgt, kan je wel een foto paken en plaatsen.

Geen videodriver Update uitgevoerd?
Installeer eens een oudere driver.

Doe verder eens een mem. test, want geheugen kan ook kuren vertonen en laat die test eens een nachtje draaien.

Misschien ben je in de gelegenhetd een kaart van iemand te lenen om uit te sluiten dat het in je Videokaart zit.

Memtest gedaan, na 1000% gestopts en geen errors.

Ik heb ook 2 screenies van de BSOD's
izntzb.jpg
2qtz6kw.jpg

De 2de is wel een trieste kwaliteit ondanks ik 5 seconden had om een pic te maken.

Laatst bewerkt:
Watchdog.sys is ( Power DVD) is blijkbaar de oorzaak/
Is er geen update voor je PowerDVD of verwijder het eens en kijk eens of de problemen over zijn.

Is er geen update voor je PowerDVD of verwijder het eens en kijk eens of de problemen over zijn.

De BSOD bij Youtube is wel weg. Maar het opstarten van Windows duurt nog steeds erg lang. Ik heb het nog niet gecheckt bij spellen.

EDIT: Helaas, een nieuwe BSOD. Ik zal van deze morgen een pic nemen.
Ik heb de DVD writer helemaal los-gekoppeld.

Laatst bewerkt:

Okey, de nieuwe BSOD is gewoon de zelfde BSOD. Watchdog.sys

Hier wordt ook niet meer naar omgekeken zie ik.
En bedankt.

Of men heeft zo 1,2,3 geen oplossing/antwoord, TFP.

Ik kan je alleen nog dit adviseren.

Ga helemaal terug met een herstelpunt naar een tijdstip dat alles ok was ( er vanuit gaande dat het in de software zit).
Bouw alles weer op ( maak wel hertselpunten) en kijk wanneer de fout weer optreedt.

of

Open tabblad msconfig, opstarten.
Vink alles uit behalve Windows toebehorend en beveilingsprogramma's als firewall, virus etc.
Start opnieuw op.
Ga steeds terug en voeg iets toe dat uitgevinkt is om zo de "dader" te achterhalen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan