Windows Movie Maker probleem

• Onderwerp starter Onderwerp starter Doks
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Doks

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2008
Hoi,
Ik ben een voetbalfan en speel daarom fifa op de pc. Laatst had ik een paar doelpunten gemaakt en die opgeslagen. Ik wou daar een film van maken en ze dan op youtube zetten.
Dus heb ik de replays via Fraps opgenomen, toen had ik 9 files/filmpjes. Vervolgens wou ik deze filmpjes achter elkaar zetten en heb dat gedaan via VirtualDub. Tot zover ging alles goed. Alleen was het bestand te groot(op youtube mag je 1GB per video gebruiken), vervolgens heb ik dit bestand op een andere computer gezet, echter toen ik dit bestand wou openen deed alleen het geluid het maar het beeld niet, ik heb hem proberen te openen met Windows MediaPlayer, VLC MediaPlayer en in Winamp, maar ik kreegalleen geluid. Dus ik dacht laat ik het proberen met Windows Movie Maker maar dan krijg ik het volgende bericht: The file D:\Program Files\Windows Movie Maker\Everything.avi cannot be imported because the codec required to play the file is not installed on your computer. If you have already tried to download and install the codec, close and restart Windows Movie Maker, and then try to import the file again. Weet iemand wat ik moet doen om dit bestand alsnog via WMovieMaker te openen, of moet ik het op de andere computer waar ik het in elkaar gezet heb proberen(daar staat echter geen WMovieMaker op)??

Gedaan, computer herstart, Bestand geopent, krijg ik het volgende weer alleen geluid enhet volgende bericht:
Media Player Classic could not render some of the pins in the graph, you may not have the needed codecs or filters installed on the system.

The following pin(s) failed to find a connectable filter:
AVI Splitter::Stream 00

Stream 0
AVI Splitter

Media Type 0:
--------------------------
AM_MEDIA_TYPE:
majortype: MEDIATYPE_Video {73646976-0000-0010-8000-00AA00389B71}
subtype: Unknown GUID Name {31535046-0000-0010-8000-00AA00389B71}
formattype: FORMAT_VideoInfo {05589F80-C356-11CE-BF01-00AA0055595A}
bFixedSizeSamples: 0
bTemporalCompression: 1
lSampleSize: 1
cbFormat: 88

VIDEOINFOHEADER:
rcSource: (0,0)-(0,0)
rcTarget: (0,0)-(0,0)
dwBitRate: 0
dwBitErrorRate: 0
AvgTimePerFrame: 333333

BITMAPINFOHEADER:
biSize: 40
biWidth: 1280
biHeight: 1024
biPlanes: 1
biBitCount: 24
biCompression: FPS1
biSizeImage: 3932160
biXPelsPerMeter: 0
biYPelsPerMeter: 0
biYPelsPerMeter: 0
biClrUsed: 0
biClrImportant: 0

Ik ben helaas geen knutselaar op dit terrein. Als het met het K-Lite pack niet wil, dan moet ik je helaas het vervolgantwoord schuldig blijven.

heeft iemand anders een idee?
het filmpje met alle samengevoegde bestanden doet het trouwens wel op de pc waar ik het hem samengevoegd op creative media source, maar daar staat dus geen windows media player

Lees dit

Lees daar dat de codec FPS1 genoemd wordt, en dat het met Fraps wordt geïnstalleerd op je pc.

In dezelfde posting wordt genoemd hoe de codec heet: frapsvid.dll

Zoek dat bestand dus op op de pc waar Fraps is geïnstalleerd, kopieer die naar de pc('s) waar je die codec nodig hebt (plaatsen in de Windows\System32 map), en kijk of het meteen werkt.
Anders zou je nog op die pc's kunnen proberen: Start -> Uitvoeren -> regsvr32.exe frapsvid.dll, en daarna opnieuw proberen.

We horen het wel.

Tijs.

Laatst bewerkt:
alles gelukt, heb de bestanden in WMovieMaker, alleen als ik nu een muziekje toe wil voegen, sleep ik het bestand in de timeline naar Audio/Music en als ik het dan loslaat valt de hele WMovieMaker weg, hoe kan dat en wat moet ik doen om het muziek bestand gwn toe te voegen?

Sluit deze discussiedraad af (klikken op Vraag is Opgelost, rechts onderaan de pagina), en start een nieuwe discussiedraad voor het probleem waar je nu nog mee zit.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan