windows movie maker

Status
Niet open voor verdere reacties.

gta san andreas

Gebruiker
Lid geworden
28 okt 2004
Hoi
Ik heb een vraagje.Ik heb gemerkt dat als ik stukjes uit filmpjes knip met windows movie maker dat de kwaliteit dan slechter word.Is hier iets aan te doen bijvoorbeeld de filmpjes eerst naar avi omtezetten ofzo??

groetjes

Een uitleg: avi staat voor Audio Video Interleaving. Het beeldspoor wordt met de DivX (of Xdiv)codec gecomprimeerd, het geluidspoor met de mp3-codec, samen zitten ze dan in een avi-bestand. Dat comprimeren heeft dus nooit een kwaliteitsverbetering tot gevolg.
Welke bestanden zit je te knippen? WMV, Mpeg-1 of 2? Nog anders?

Een uitleg: avi staat voor Audio Video Interleaving. Het beeldspoor wordt met de DivX (of Xdiv)codec gecomprimeerd, het geluidspoor met de mp3-codec, samen zitten ze dan in een avi-bestand. Dat comprimeren heeft dus nooit een kwaliteitsverbetering tot gevolg.
Welke bestanden zit je te knippen? WMV, Mpeg-1 of 2? Nog anders?

Bijna allemaal ASF filmpjes

Een uitleg over ASF is te vinden op deze Microsoft-ste.
Stukjes knippen: bedoel je dat je "stills" of "snapshots" uit de film haalt? Veel zal dan afhangen van de de opname-resolutie van de filmframe's.
Wat bij het afspelen van de film nog wat verhuld zal worden, kan bij het bekijken van één frame erg zichtbaar zijn.

Een uitleg over ASF is te vinden op deze Microsoft-ste.
Stukjes knippen: bedoel je dat je "stills" of "snapshots" uit de film haalt? Veel zal dan afhangen van de de opname-resolutie van de filmframe's.
Wat bij het afspelen van de film nog wat verhuld zal worden, kan bij het bekijken van één frame erg zichtbaar zijn.

Ik heb de filmpjes maar daar wil ik dan stukjes uitknippen,soms ook midden in.Het zijn komedie filmpjes en de grappige stukjes haal ik eruit.Dat is wat ik ermee doe.

groetjes

In de uitleg over ASF kun je lezen dat er verschillende video-bestanden in "verpakt" kunnen zitten. Op Weet Het staan verschillende handleidingen over het werken met DVD's en filmbestanden. Ik werk ook wel met VirtualDub (freeware) om videobestanden te splitsen. Maar er zijn meer van dat soort programma's. Probeer anders wat mogelijkheden.

NB: misschien (ik ga wat verzinnen nu) dat in jouw ASF-bestanden door het knippen in Moviemaker een "storing" is opgetreden in de encodering van het beeldmateriaal?

In de uitleg over ASF kun je lezen dat er verschillende video-bestanden in "verpakt" kunnen zitten. Op Weet Het staan verschillende handleidingen over het werken met DVD's en filmbestanden. Ik werk ook wel met VirtualDub (freeware) om videobestanden te splitsen. Maar er zijn meer van dat soort programma's. Probeer anders wat mogelijkheden.

NB: misschien (ik ga wat verzinnen nu) dat in jouw ASF-bestanden door het knippen in Moviemaker een "storing" is opgetreden in de encodering van het beeldmateriaal?

Tja het probleem is eignloijk dat de beeldkwaliteit van de stukjes die ik eruit knip slechter zijn dan die van de originele filmpjes.Het is niet heel erg storend maar ik heb het toch liever met goede kwaliteit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan