Windows Moviemaker bestand wordt niet gelezen

Status
Niet open voor verdere reacties.

tbank

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2007
Hallo,
Ik krijg mijn Windows Moviemaker (WMV)bestanden niet meer (goed) ingelezen.
Vanwege computer-problemen heb ik alles eraf laten halen en opnieuw laten installeren. De WMV-bestanden heb ik op een externe harde schijf gezet. Als ik die bestanden nu open, zie ik bij alle clips een rood kruis staan en geen film.
Ik vermoed dat dit komt omdat ik voorheen XP had en nu Windows 7.
Klopt dat en zo ja, wat kan ik daaraan doen?
TB

Ik weet niet wat je er nu allemaal op heb staan, maar je kan sowieso proberen om van Windows Moviemaker de laatste versie er op te zetten, als hij het dan nog steeds niet doet, dan heb je de kans dat je de nog geen codec pack geïnstalleed hebt en daarom kan je veel filmpjes niet bekijken.

Laatst bewerkt:
Ik heb de vraag even van overige software naar Windows 7 geplaats.

laatste versie?

Hallo DJ,
Dank voor de snelle reactie, maar je roept een hoop vragen bij mij als leek op.
Hoe zie ik welke versie van WMV ik heb? En hoe kan ik de laatste versie krijgen?
En wat is in vredesnaam een codec pack?

Ik veronderstelde trouwens juist dat het probleem ontstaat doordat mijn bestanden van een oudere versie WMV zijn dan mijn WMV-programma. Of kan dat het probleem niet zijn?
Groet, TB

Over het algemeen, is het zo als je alle software er opnieuw op heb gezet, en deze van originele site heb afgehaald heb je de meest recente software versie.(ik weet niet of dit zo is in jou geval)
Je kan het natuurlijk ook ergens anders downloaden. Anders kan je vaak als je de software opstart ergens klikken op "Update" of "zoeken naar update" en als die aan geeft dat je de meest recente versie heb weet je het zeker.

Een codec is software die wordt gebruikt om een mediabestand, zoals een muzieknummer of een video, te comprimeren of te decomprimeren. Windows Media Player en andere programma's maken gebruik van codecs om mediabestanden te maken en af te spelen.

Een codec kan uit twee onderdelen bestaan: een encoder en een decoder. De encoder voert de compressiefunctie (codering) uit, en de decoder de decompressiefunctie (decodering). Sommige codecs bevatten beide onderdelen, andere maar één.

Als u bijvoorbeeld een nummer van een audio-cd naar uw computer ript, wordt standaard de Windows Media-audiocodec gebruikt om het nummer te comprimeren tot een compact WMA-bestand. Wanneer u het WMA-bestand (of een ander willekeurig WMA-bestand, bijvoorbeeld een gestreamd bestand van een website) vervolgens afspeelt, wordt de Windows Media-audiocodec gebruikt om het bestand te decomprimeren, zodat het via de luidsprekers kan worden afgespeeld.

Wat betreft codec pack, je kunt deze eens proberen: http://www.windows7codecs.com/. http://windows.microsoft.com/en-US/windows/downloads/windows-media-player/plug-ins
Mocht het niet werken dat hoor ik dat van je;)

Laatst bewerkt:
Sorry, maar ik kom er nog niet uit.
Ik zie nergens update of zoeken naar update in WMM. Kan ook verder niet vinden welke versie het is.

Kwam er bovendien achter dat ik toch XP heb en niet Windows 7 (op mijn laptop heb ik 7). De codec is dus niet de juiste.

De links gaan over Windows Media Player. Is dat de opvolger van Moviemaker?

Ik was begonnen met downloaden van deze versie. Op de site stond dat het de versie voor xp is. Maar toen ik verder ging kreeg ik de mededeling dat het de versie was voor vista en windows 7. Daar heb ik niks aan, want ik heb xp (i.t.t. wat ik eerder zelf vermeldde). Heb nog verder gezocht naar een versie voor xp maar kan die niet vinden.

Dat werkt helaas ook niet.
Ik heb nog even gekeken: de bestanden hebben als extensie niet WMV maar DVD. Het zijn bestanden die ik met Windows Moviemaker heb gemaakt en die ik op DVD heb gezet. Misschien moet ik ze met een ander programma openen? Heb ik geprobeerd maar lukte ook niet.

Ik ken geen bestanden met extensie .dvd.... Misschien dat een van de anderen daar wel eens van gehoord heeft? Zelfs Google laat me in de steek ;)

Je zou kunnen proberen een kopie te maken en die te renamen naar WMV... Zomaar een wild guess...

Ik heb nog eens gekeken en ze hebben toch een moviemaker extensie (snap niet waarom ik dat eerder niet zag). De extensie is MSWMM.
Maar ik kan ze nog steeds niet lezen.

Ik krijg de bestanden niet opgeslagen als wmv-bestand. Als ik kies voor project opslaan, kan ik alleen opslaan als MSWMM. Als ik kies voor filmbestand opslaan krijg ik de melding dat de bronbestanden ontbreken en dat er wellicht iets is misgegaan met het exporteren. Vanwege pc-problemen heb ik de bestanden op een externe harddisk gezet en ben ze kwijt op de pc Ik vrees dat ik de bronbestanden dus helemaal kwijt ben (?) Ik heb ze wel op dvd gebrand trouwens.

De bronbestanden? Staan die op DVD? Heb je al geprobeerd die op je computer te importeren en dan op te slaan in wmm??

Mijn pc was in de reparatie, vandaar deze verlate reactie.
Heb het geprobeerd, maar ook dat lukt helaas niet.

:confused: Ik ben bang dat ik je dan niet verder kan helpen....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan