Windows MovieMaker

Status
Niet open voor verdere reacties.

jmeeuwse

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2000
Wanneer ik in Windows Moviemaker video importeren kies en het MPEG bestand opzoek krijg ik de mededeling dat cpuinf32.dll niet geladen kan worden, kan bestand niet vinden.

Als ik met de zoekfunctie dit bestand opzoek wordt het wel een paar keer gevonden.

Ra, ra ?

jaap.

Probeer eens uitvoeren en type

regsvr32 cpuinf32.dll

OK

Maar als ik me niet vergis(heb ik ooit ergens gelezen) moet je video bestanden eerst converteren naar Windows Media Bestanden om ze met MovieMacker te kunnen bewerken :confused:

:)

Geplaatst door ZipPe
Maar als ik me niet vergis(heb ik ooit ergens gelezen) moet je video bestanden eerst converteren naar Windows Media Bestanden om ze met MovieMacker te kunnen bewerken :confused:
:)

Bij videobestand invoegen zie ik toch meer staan dan alleen wmv.
zie screenshot

Bijlagen

• videobestanden.gif
    videobestanden.gif
    4,4 KB · Weergaven: 19
Wanneer ik dit doe krijg ik het volgende scherm :

cpyin32.dll is geladen, maar het ingangspunt DllRegisterServer is niet gevonden..
Dit bestand kan niet worden geregistreerd.

En inderdaad moet Moviemaker toch MPEG1 en Mpeg2
moeten kunnen inladen.

Heb ook nog geprobeerd een VOB naar MPEG te converteren met WinAVI Video Converter maar daar krijg ik dezelfde foutmelding bij het importeren.

Jaap.

In:

C:\Windows\system

Dan nog 2 in Program Files van Logitech en Magix programma's.

Ik denk toch dat die in " system " het belangrijkste is.

Laatst bewerkt:
Ik weet dat het een beetje erg onprofessioneel klinkt, maar misschien kun je hem uit system eens kopieren naar de windows map (als het niet werkt, hem daar terug weghalen) en naar de system32 map (als het niet werkt, hem daar terug weghalen)
Je kan het is proberen, als het niet werkt, niets gebeurd.

Aan al wie dit dom vindt klinken, kom met iets beters af.

Ik heb trouwens eens gezocht en er zijn wel enkele fora waar deze vraag terugkomt, maar dan ook met MS media player. En raargenoeg staan er nergens geen antwoorden bij. :(

HOOR MIJ GOED KOPIËREN, NIET KNIPPEN

Laatst bewerkt:
Ga dit toch proberen.

Nog even over die bestandstypes

Er staat wel mpg maar niet 1 en 2 in MovieMaker, maar ja, dat probleempje met WinAVI Video Converter had ik hiervoor ook nooit.

Ga dit toch proberen.

Nog even over die bestandstypes

Er staat wel mpg maar niet 1 en 2 in MovieMaker, maar ja, dat probleempje met WinAVI Video Converter had ik hiervoor ook nooit.

Die cpuinf32.dll wordt hoofdzakelijk associëerd met logitech
maar blijkt voor Windows ook een systeem bestand te zijn voor CPU gegevens.

Hier zijn wat links over deze dll met betrekking tot movie maker..
(er zijn meer video editing tools die hier prob's mee hebben)
http://www.digital-director.co.uk/forums.php?forums=software131

In het onderstaande verhaal staat hetzelfde probleem met M M 2.0 beschreven in conflict samen met divxaf.ax, daar werdt geadviseerd de
betreffende cpuinf32.dll in system32 te vervangen door een nieuwe, waarmee het probleem ook was opgelost voor
deze topic starter.
http://www.dvdadvdr.com/forums/showthread.php?s=&threadid=19625 (Het staat er echt hoor:D voor het geval dat je het na lezen wil)

Allemaal hier gevonden en er staat beslist meer..
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=movie+maker+cpuinf32.dll+&lr=

Heb vroeger eens een tijdje met M M gerommeld maar het nooit voor elkaar gekregen een bestaand videobestand dat niet van M M afkomstig is te openen hiermee. Het was alleen maar mogelijk om externe apparatuur als camera of recorder aan te sluiten en zo alles in M M te verplaatsen.. (behoorlijk omslachtig)

Dus die andere vraag weet ik echt geen beter antwoord op als zal wel niet gaan. iig ik heb het nooit gevonden en zoek er inmiddels ook niet meer naar, video bewerking kost me teveel tijd en ruimte. :confused:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan