Windows moviemaker

Status
Niet open voor verdere reacties.

STRATO

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2003
Hallo,

wie kan mij vertellen hoe je een aantal foto's precies op de tijdsbalk qua muziek kan krijgen, oftewel: ik wil precies 20 foto's laten zien in precies 2 minuten bijv. (of natuurlijk 10 in 2 minuten, al naar gelang......)

Ik heb al van alles geprobeerd

Thanks in advance
Strato

Je kunt toch gewoon die foto's naar de tijdbalk slepen en dan een beetje uitrekken of inkrimpen... Of begrijp ik je nu verkeerd?

Hoi Jeroen,

dat is juist het probleem

ik krijg het niet voor elkaar om te slepen (iutrekken of inkrimpen) ik zal wel de goede volgorde niet aanhouden denk ik

ik heb al van alles geprobeerd maar nog steeds zonder resultaat

ik hoop nog een reaktie te ontvangen van je

groet

Oké, ik zal het even stap voor stap uitleggen:
  1. Klik links onder 'Video vastleggen' op 'Foto's importeren'.
  2. Selecteer de foto's die je wilt gebruiken (selecteer er meerdere door de [Ctrl]-toets in te houden) en klik op 'Importeren'.
  3. In het midden staan nu de foto's. Selecteer alle foto's door op [Ctrl]+[A] te drukken of maak een selectie door de [Ctrl]-toets in te houden en op meerder foto's te klikken.
  4. Druk nu op [Ctrl]+[D]. (Toevoegen aan tijdlijn)
  5. Nu staan als het goed is de geselecteerde foto's in de balk onder in het scherm. Als er boven de foto's geen balkje staat met de secondes erin, klik je eerst op 'Tijdlijn weergeven'. Als het balkje er wel staat ben je in het goede venster.
  6. Je hebt nu dus foto's met een tijdbalkje erboven. Je ziet nu precies wanneer elke foto wordt weergegeven in de film. Als je een foto korter of langer wilt laten weergeven, selecteer je die foto door erop te klikken en je gaat daarna met je muis naar de rechter zijkant van die foto. Klik en sleep met de muis naar links of naar rechts door de foto langer of korter laten weer te geven. Door met de muis midden op de foto te gaan staan en dan naar rechts en links te slepen, verplaats je de foto.
  7. Je kunt nog in- en uitzoomen als je de foto's te smal zijn en je ze niet goed kan aanklikken door op de vergrootglazen boven de tijdbalk te klikken.
Ik hoop dat het zo lukt, succes! :thumb:

BEDANKT Jeroendenoot

ik heb een mooie fotoreportage gemaakt dankzij o.a. jouw hulp

groet
strato

STRATO zei:
BEDANKT Jeroendenoot

ik heb een mooie fotoreportage gemaakt dankzij o.a. jouw hulp

groet
strato
Graag gedaan.

Trouwens, noem me maar gewoon Jeroen. ;):p

Ok Jeroen,

ik zag het pas later van je echte naam toen ik het antwoord al had verstuurd.

maar ik heb eigenlijk dan toch nog één klein (?) vraagje.

hoe krijg ik de fotoreportage (WMV-file) overgezet naar een (?) file die meteen te beluisteren is in de doorsnee dvd(-recorder) en welke extensie moet dat dan zijn?

als je me dit nog kan vertellen dan zou ik je zeer dankbaar zijn.

groet
strato

Van DVD heb ik niet zoveel verstand, maar volgens mij kan bijna elke DVD-speler MPEG-video's afspelen. Ik zet WMV naar MPEG meestal om met NeroVision Express. Gewoon Het WMV-bestand importeren en dan exporteren als MPEG.
Met dat programma kun je i.p.v. exporteren naar MPEG ook een menu maken waarin je (evt.) meerde videobestanden zet (één kan ook).
Er zijn nog veel meer programma's om WMV te converteren naar MPEG, zoek maar eens op Google naar WMV to MPEG ('to' kun je evt. nog vervangen door '2').
Je kunt ook nog zoeken naar WMV to DVD.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan