Windows Moviemaker

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robertusje

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 nov 2007
Ik maakte altijd filmpjes van mijn foto's met Magix foto's op cd/dvd.
Van ieder foto mapje maak ik een apart filmpje en dan maak ik een film van al die mapjes van een heel jaar en brandt die op een of meerdere dvd's.
Nu met Windows 7 op mijn nieuwe laptop kreeg ik de tip om dit met Moviemaker te doen omdat dit veel sneller gaat en ook eenvoudiger.
Ik heb een paar proeffilmpjes gemaakt maar als ik dan de dvd op te afspeel heb ik aan beide zijden een zwarte band.
De afmetingen van de foto's zijn hetzelfde gebleven dus daar ligt het niet.
Iemand die een tip heeft hoe dat zou kunnen komen?
Ik heb de filmpjes in Moviemaker op verschillende manieren gemaakt, breedbeeld 16:9 en standaard 4:3 maar dat maakte geen verschil.
Anders Magix maar weer installeren.

Dat heeft niks met MM te maken. Je kan het zelf instellen in je TV. :thumb:

Nee ik heb niets veranderd aan de tv want daar ligt het niet.
Ik heb nog even gekeken naar de filmpjes van vorig jaar die ik met Magix had gemaakt en dan zijn de foto's beeldvullend.
Bij de nieuwe filmpjes maakt het niet uit hoe ik ze afspeel, ook als ik even de beeldinstellingen van de tv verander want dan wordt het juist nog meer want hij pakt automatisch het beste beeld, of hoe ik windows moviemaker instel, 16:9, 4:3 maakt niet uit, er blijven zwarte balken aan de zijkanten.
Ik heb bij het maken van de dvd ook al de instellingen gewijzigd op PAL, Breedbeeld en alle andere instellingen die mogelijk waren maar er blijven zwarte balken.

Ik heb inmiddels Magix foto's op cd/dvd 9 aangeschaft en het is perfect.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan