windows netwerk niet meer zichtbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cynik

Gebruiker
Lid geworden
10 mei 2007
Hallo luitjes,

Dit is m'n eerste bericht hier en hoop dat jullie me even kunnen helpen.

Ik zit met een volgend probleem:

Sinds een tijdje kan ik m'n thuisnetwerk niet meer zien in my networklocaties, en het vreemde daarbij is dat m'n eigen PC er ook niet meer in zichtbaar is evenals de gedeelde mappen.

De connectie bestaat uit een HTPC pc (MCE) en een "kantoor" PC (Xp).

Voorheen deed ik altijd met de kantoor pc muziek en flims sorteren op de HTPC die in de huiskamer staat.

Nu wil de verbinding (netwerk) niet meer zichtbaar worden.
Pingen naar de HTPC IP werkt ook niet,
Internet verbinding op beide pc's werkt vlekkeloos
Tiscali modem/router terug naar febrieks instellingen gezet......geen verandering
Werkgroep is bij beide pc's hetzelfde.
Firewall win xp staan uit.

beide pc's zijn wel weer zichtbaar op de router qua ip's

Dus mijn vraag is hoe kan het nou dat ik bij netwerklocaties zelfs de pc waar ik op werk niet meer ziet?

dit moet toch min of meer gewoon zichtbaar zijn?

Kan iemand me helpen misschien dat ik ergens overheen kijk.

MvG,
Jasper

Pingen van windows xp pc

Dat probleem heb ik nu dus ook.
Windows Xp pc kan wel pingen naar buiten.Dwz pingen naar modem/router lukt wel. Pingen naar een andere PC op het netwerk lukt ook( zolang het maar geen windows XP is).
Inkomend kan er niet gepingd worden. Ook met een andere windows XP pc niet.
Inkomend laten ze dus blijkbaar absoluut geen ip connectie toe.
Windows firewall staat ook bij mij uit. Antivirus staat uit.
Beide zitten in dezelfde werkgroep met admin rechten.

Controleer bij computerbeheer>Services of de volgende services draaien:
-Computer Browser service
-Network Connections
-Server
-Workstation

Iemand een idee ????

Update:

Een paar uur later...
Ik heb het gevonden. de fout werd veroozaakt door mijn firewall/virus AVG 7.5.
Ik had deze weliswaar uigeschakeld. Maar dat bleek niet voldoende te zijn. Nadat ik AVG in zijn geheel gedeinstalleerd had, werkte de netwerkomgeving
van de beide Windows Xp pc weer.
Daarna AVG weer geinstalleerd, en op zoek gaan na de regel in de firewall die dit soort acties tegenhoud.
Het zat vrij diep verborgen, maar na enig zoekwerk toch gevonden....

Antwoord geven op mijn eigen vraag.
Had ik het beter dus niet kunnen vragen.maar ja misschien hebben anderen baat bij mijn vraag/oplossing....

Laatst bewerkt:
Raar ik heb alle antivirus/firewall software ge-uninstalled en de windows firewall uitgezet.

Nog steeds hetzelfde probleem...

Even stapsgewijs:

Je zegt dat pingen naar elkaar niet lukt.
Weet je zeker dat je naar het goede ip adres zit te pingen ? Heb je dhcp, of werk je met vaste ip adressen ?
Het niet kunnen pingen is meestal een bekabelingsprobleem, of een foutive netwerkconfiguratie.
Soms gaat ook een netwerkdriver wel eens dwars liggen. Dan moet je wel eens de driver opnieuw installeren. PC opnieuw booten. Vaak gaat het dan wel goed.
Het feit dat beide PC's kunnen internetten is nog geen garantie dat je IP configuratie goed inelkaar steekt.

Als je de beide PC's met een cross-cable aan elkaar verbindt, kun je dan wel pingen ?

Eerst moet je gewoon zeker weten dat er geen fouten in je kabel,plug of netwerkkaart zit voordat je verder gaat spitten in TCP/IP instellingen.

Ik snap alleen niet waarom je je eigen pc bij netwerklocaties dan nu ook NIET ziet....die zou je toch ongeacht de firewall ed gewoon moeten zien?

Heb je de pc of delen van de harddisk wel als gedeeld staan.
Dus bijv. je c partitie of d partitie aangemerkt als gedeeld ...!?
Check anders ook even of je bij je LAN settings of je wel de optie
hebt aangevinkt "Bestands en printerindeling voor microsoft netwerken"

Groeten

Remy

winsock fix geprobeerd nu krijg ik deze melding ipv helemaal nix....zit verandering in dus :)

netwerk.jpg

BTW printer/bestandsdeling staat gewoon aan

Laatst bewerkt:
Netwerk Node settings

DHCP Node Settings

I did have a success with the following settings.
Change or add this key in the register?

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\NetBT\Parameters]

"DhcpNodeType"=dword:00000008
Standard it’s set to: 00000002

This key won’t be available in some cases, but you may add it.
After restart and: IPCONFIG/ALL you will see that the connection has been changed to: Hybride.
Just for sure, export the register key to a safe place in case of security before you change the value?
Double click on this key will restore the original settings. In the same way you may alter other PC’s.

Here is a example to how it looks like.

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\NetBT\Parameters]
"NbProvider"="_tcp"
"NameServerPort"=dword:00000089
"CacheTimeout"=dword:000927c0
"BcastNameQueryCount"=dword:00000003
"BcastQueryTimeout"=dword:000002ee
"NameSrvQueryCount"=dword:00000003
"NameSrvQueryTimeout"=dword:000005dc
"Size/Small/Medium/Large"=dword:00000001
"SessionKeepAlive"=dword:0036ee80
"TransportBindName"="\\Device\\"
"EnableLMHOSTS"=dword:00000000
"DhcpNodeType"=dword:00000008

Before you try to poll another Pc disable the Firewall since this will prevent in most cases the polling. In Norton for instance you have to allow the home or office service, this is a preset range of IP addresses. You have to set a range also in case of static IP addresses in Norton.
Be aware that Windows as trick starts up his Firewall unwanted. In that case you will see that a lock is displayed on R click on the internet icon and status report or box.
And you may have to allow DHCP and IMCP service to poll your PC’s.
Static IP service is more complex.

Another point is the Master setting of your PC
Windows sets automatic the first/fastest or most powerful PC to Master.
This will depend on start up sequence of course.
It is possible to force one PC to Master. However that PC must always be available or active.

Deze ellende is door SP2 geïntroduceerd. Een van de trucjes is om verkenner de naam van de gezochte PC op te geven in een zoekopdracht, dan vind hij die namelijk wel. Heb je de andere PC gevonden voeg hem dan toe onder favorieten. De volgende keer kun je de andere PC dan via die link direkt adresseren en dan verscchijnt hij ook in de boomstruktuur links in verkenner. Een andere mogelijkheid is om de andere PC als device op te geven, hij krijgt dan een device letter en een stationsmap. bijvoorbeeld neem de map gedeelde documenten en R klik en kies netwerkverbinding maken, geef een device letter op. Er moet minstens één map gedeeld zijn om de andere PC te zien. R Klik op de verbindingsicoon R onder en: status, eigenschappen, vink aan: bestands en printerdeling.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan