windows NT password

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dave35nl

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2002
Hallo,

Van het werk heb ik een computer gekregen waarop Windows NT is geinstalleerd, het probleem is dat bij het opstarten de computer vraagt om in te loggen met een password, ik dacht dat als de computer niet meer op het netwerk was aangesloten dit op de een of andere manier was te omzeilen.

Ik heb er geen problemen mee om de harde schijf te formateren maar ik kom simpelweg niet verder als dat loginscherm, wie kan me hierbij helpen ?

Alvast bedankt !

Dave,

Kon je ook niet in het bios, of heb je al opgestart met
bijv. een Win98 opstartdisk erin en dan proberen de boel te formateren ?

Remy

Al op je werk nagevraagd wat het wachtwoord kan zijn?

Remy, ja ik kan wel in de bios maar heb het nog niet met een opstartdiskette geprobeerd.

Mario het is een netwerkpassword waar om gevraagd wordt, al heb ik het password dan dacht ik dat ik daar toch niets aan heb of wel ?

Ik neem aan dat er lokaal ingelocht kan worden op die machine. En dat wachtwoord heb je nodig

Mario, ik kan volgens mij niet lokaal inloggen, er wordt gevraagd om een usernaam en een password en daarnaast heb ik demogelijkheid om een domein te kiezen mar daar staat niet bij dat ik lokaal kan kiezen.

Dave,
Bericht inzake inloggen NT gelezen....
Heb identiek geval bij mij...
Ik kan nu gewoon werken met m'n ongewijzigde laptop nadat......
- CTRL-ALT-DEL effe en tegelijkertijd wordt ingedrukt.
- alle overige schermen met inlogvragen etc. gewoon niets invullen en bevestigen.
- uiteindelijk staat systeem ter beschikking voor alle gangbare PC-handelingen.
Misschien heb je hier iets aan.
m.v.gr.
Roy

Weet ni of het een oplossing is maar is het niet zo dat de F8 toets bij het opstarten standaard(window) is om in veilige modus op te starten.Deze geeft dan toch minstens toegang tot de administrator account.

Het lokaal admin account resetten met behulp van de ERD commander / Locksmit. Daarna inloggen lokaal op de pc. En als je de pc toch wil formateren dan zou ik er helemaal geen probleem van maken en opstarten met een bootdisk en de partitie wissen en opnieuw aanmaken. Werkt altijd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan