Windows.old (Windows Vista) terugzetten na installatie Windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

Damiaan

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2007
Berichten
70
Ik had eerst Windows Vista, en heb bij het installeren gekozen voor het behouden van mijn bestanden in de windows.old map waar ook mijn program files en windows map etc. staan, hoe kan ik weer windows vista terugkrijgen?

De reden waarom, is omdat ik niet onder een VPN verbinding kan in windows 7 omdat ik steeds bsod krijg:evil:
 
Oja, er is geen vista cd bij deze computer geregelt:p

Maar daarom heb ik ook gekozen dat hij de oude systeembestanden (en instellingen, bestanden etc) opslaat in windows.old
 
Ik denk dat je een BSOD krijgt met W7 omdat er iets fout gaat met de drivers.
Ik zou eerst eens gaan kijken of er nieuwere drivers beschikbaar zijn.
 
Als je Vista terug wil ( ik ga er nu van uit dat je een ander OS hebt draaien ) dan kan dat alleen door middel van een volledige installatie. Het feit dat jij de windows.old map hebt bewaard veranderd daar niks aan. Hier heb je wat betreft het terug willen gaan naar Vista niks aan.
 
Als je Vista terug wil ( ik ga er nu van uit dat je een ander OS hebt draaien ) dan kan dat alleen door middel van een volledige installatie. Het feit dat jij de windows.old map hebt bewaard veranderd daar niks aan. Hier heb je wat betreft het terug willen gaan naar Vista niks aan.
Maar uhm, wel alles zit er in he ;]

Bij het winodws 7 installeren vroeg hij om een backup van oude windows te maken ofzoiets idk, en er zit de map windows, program files, users etc. in... Alleen kan je die moeilijk even naar C:\ Krijgen :p

---

Kan ik deze 70gig ofzo dat het is dus gwn wegpleuren? :D

Ik wil win XP gaan installeren, die heeft teminste nog goede compibaliteit etc
 
Klopt, maar er zit bijvoorbeeld al geen setup in waardoor installeren al niet gaat.
Het zijn allemaal losse bestanden en het is geen image die je zo terug kan zetten.
 
Oplossing:

!Dit werkt (voor zover IK weet) niet met de BETA versie van 7 omdat die geen dvd had...!

Lees het volgende artikel (in Nederlands) even goed door, zoals hierboven beschreven, werkt dit alleen als je een WINDOWS 7 INSTALATIE DVD HEBT! en als je tijdens de upgrade van xp/vista naar 7 alle bestanden naar de map windows.old hebt laten plaatsen!
Deze map vindt je in de BOOT drive (default=C:) en zit helemaal in de ROOT.
i.s.m. het artikel hoop ik dat mensen die graag terug willen naar xp/vista hier iets aan hebben.
Dit werkt niet als je een DUAL BOOT van 7 én xp/vista wilt maken, da's een ander topic...

R. Gamer:p

PS:Ja, ik weet dat dit topic uit juli 2009 is, toch zijn er zat mensen met driver problemen, BSOD problemen of mensen die gewoon graag terug willen naar xp/vista.

EDIT: vergeet ik stomweg de link te plaatsen...
http://support.microsoft.com/kb/971760/
Dat is 'm

Succes, en daarna: veel plezier!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan