windows.old

Status
Niet open voor verdere reacties.

hanskraan

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2005
Hallo beste helpers,
Mijn computer wilde niet meer opstarten en na vele herstelpogingen en testen heeft de vakhandel een nieuwe Windows Vista op de HDD gezet. Al mijn bestanden zijn bewaard gebleven en de computer werkt nu weer normaal. Echter de oude windows is nog steeds terug te vinden op de HDD onder de naam windows.old en neemt maar liefst 102 GB in beslag.
Kan ik nu met een simpele selectie van het bestand windows.old en daarna het indrukken van de del knop de oude windows eenvoudigweg verwijderen of is er meer voor nodig respectievelijk vooraf te doen? De reden dat ik de oude windows wil verwijderen is het feit dat ik nu nog slechts ca 26 GB van 229 GB vrije schijfruimte heb.
Als er meer te doen is heeft iemand dan een stappenplan?

Indien je zeker van bent dat je niets meer uit Windows.old nodig hebt dan kan je het verwijderen en dan moet je ook nog de prullenbak wissen.

Maar heel vaak gebruikt het nieuwe windows nog de map mijn documenten van de oude Windows. Dus wees gewaarschuwd.

Eraf gooien. Je hebt een nieuwe/verse windows. Je kan kijken wat je nog kan gebruiken. Maar weggooien is mijn advies.

Je kan windows.old er alleen afgooien via systeem-->schijfopruiming-->windows systeembestanden opschonen te kiezen.
Elke andere weg blokkeert die verwijdering...:cool:

Sorry roadworker maar het beschreven pad kan ik niet vinden in Windows Vista. Ik ben gekomen tot een window met de titel "opties voor schijfopruiming" en je hebt daar de keus uit:
"Alleen mijn bestanden"
"Bestanden van alle gebruikers van deze computer"

Wat moet er gekozen worden en is er een risico dat ook bestanden van de nieuwe windows orden gewist? Ik wacht op het advies

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan