Windows - Onvoldoende Virtueel geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

maestro88

Gebruiker
Lid geworden
28 okt 2005
Hallo,

Ik ben speel al jaren lang spellen, maar de laatste tijd kan mijn pc ze misschien niet aan.

Bij de spellen Battlefield 2 en F.E.A.R krijg ik een foutmelding die lui: Windows - Onvoldoende Virtueel Geheugen.
Ik zie dan tijdens het spelen het lampje op me PC constant knipperen. Ik haper hierdoor en kan niet normaal spelen.

Ik heb een Pentium 4, 2.8 Ghz
512 MB DDR ram
80 GB hardenschrijf waarvan 40 GB in gebruik
Asus Geforce 6800 GT 256 MB

Ik kan al mijn instellingen op laag zetten (vooral de resolutie dan) maar dan hapert m'n pc soms alsnog en ik vind het tevens zonde van me videokaart die ik afgelopen maand heb aangeschaft

Ik heb een eerdere Post van Virtueel Geheugen op dit forum gelezen, maar dit doet niet genoeg bij mij

Daarom vraag ik nu, wat moet ik doen om mijn Virtueel geheugen hoog te krijgen, of wat moet ik doen om normaal te kunnen spelen.
Heeft aanschaf van nieuwe RAM veel invloed enz.

Alvast Bedankt,
Remco

Virtueel

Klik met rechts op deze computer, ga naar eigenschappen, kies geavanceerd, instellingen voor prestaties.

Klik op wijzigen virtueel geheugen, zet dan minimaal 2 keer je ram geheugen op je systeemschijf.

Eric.

Bijlagen

• vitueel.jpg
    vitueel.jpg
    27,8 KB · Weergaven: 77
Dat heb ik dus gedaan,
Dit had echter geen gevolgen
hij stond op 953 en heb hem nu op een minimaal geheugen 1100 staan,
mijn spel blijft haperen, ik wil hem niet op een lagere kwaliteit zetten want dan is hij lelijk en is het zonde van me videokaart, kan je met bepaalde hardware spellen fatsoenlijk met mijn pc laten verlopen

Er zijn altijd twee waardes

Wat is begin en wat is max.

En wat is er nu toegewezen.

Eric.

Pictogram bijgevoegt:

Wat ik wel raar vind is dat ik het minimale al een keer veranderd had, maar hij zich weer heeft hersteld tot default.

verder snap ik weinig van wat dit allemaal nou precies inhoudt

Bijlagen

• virtueelgeheugen.gif
    virtueelgeheugen.gif
    12,1 KB · Weergaven: 47
Vraag is alleen

Zo staat het goed.

En werkt het nu of niet.

Speel je de spellen vanaf DVD ? Heb je dan wel DMA aan staan.

Eric.

Het spel werkt met deze instellingen niet, ik heb vervolgens 768 mb verhoogt naar 1280, dit heeft ook geen effect.

Ik speel dit spel vanaf DVD, DMA staat aan.

In het spel zelf heb ik een "in-game-test" gedaan.

Ik kwam uit op een gemiddelde FPS van 64 en een minimale van 28. Hier ligt het dus niet aan, want me videokaart is goed genoeg.

Toch haper ik en ik heb geen idee waarom. Ik heb wel (maar) 512 MB DDR Ram, dit wil ik eventueel verhogen naar de 1024, maar ik wil weten of het veel invloed zal hebben want een vriend van mij heeft 1024 Ram en hapert ook.

Verder valt het op dat het lampje op m'n PC zeer veel knippert.

Ik heb ook tijdens het spelen op Cltr-Alt-Del geklikt en ik las af dat F.E.A.R rond de 800 MB Virtueel Geheugen gebruikt en 60 MB gewoon geheugen verbruik in geminimaliseerde toestand.

Het lijkt alsof de Spellen meer vragen dan de meeste PC's aankunnen, maar ik vraag me af welk deel van mijn PC dan niet goed is en hoe ik het dan kan verbeteren.
Dus heeft nieuwe RAM veel zin of niet.

Extra Ram

Een extra latje heeft zeker zin als je bord dual ondersteund.
Het kan wel zijn dat we eens moeten gaan kijken naar je harde schijf. Als die sterk gedefragmenteerd is of niet snel genoeg zou het ook daar aan kunnen liggen.

Geef ens wat info (kun je opzoeken met EverestHome)

Eric.

P.S. Zet begin virtueel maar op 1024 en max 2048. Wel eerst defragmenteern hoor. Daarna pas grootte aanpassen.

Hier informatie over mijn hardeschrijf.

Ik heb een paar screens gemaakt want weet tog niet wat het allemaal inhoudt.
Ik heb me schrijf wel helemaal opgeruimt, vanacht ga ik defragmenteren.

Het is een hardeschrijf met bestandsysteem NTFS.
76 GB ruimte waarvan 39 GB in gebruikt

Bijlagen

• 1.jpg
    1.jpg
    91,9 KB · Weergaven: 59
Ben geen spelletjes fanaat

Dat lijkt een oude barracuda te zijn, tegenwoordig draaien ze op 133 i.p.v. de 100 die jij hebt. En ze hebben tegenwoordig 8 MB of 16 MB cache.

Maar of dat een probleem is zou ik niet weten, Mogelijk dat er een speler is die je kunt vragen wat zijn overdracht snelheid is, als het bij hem niet stottert.

Eric.

Laatst bewerkt:
En mocht je iets nieuws kopen

Ik zou als ik nieuw koop wel voor Sata gaan en jouw bord kan het aan. (die gaan tot 150)

Eric.

P.S. Wat is die scsi drive, of slaat dat alleen op de virtuële drives.

Re: En mocht je iets nieuws kopen

Geplaatst door Eric_Daleboudt
P.S. Wat is die scsi drive, of slaat dat alleen op de virtuële drives.
Is zo te zien de Virtuele cd/dvd-rom drive van Alcohol120%.:)

Ja dat is inderdaad de virtuele drive van alcohol 120% :p

Ik wil wel extra RAM aanschaffen, want dat is nooit weg en misschien werkt het wel goed, want dat is hete enige wat lager is dan is aanbevolen.

Ik weet alleen niet waar ik kan vinden wat voor soort RAM ik precies heb en of dat veel uitmaakt.
Want als ik op een site voor alleen maar RAM ga kijken bestaan er zo veel verschillende mogelijkheden.
Waar kan ik dus kijken wat voor soort RAM ik precies heb en tot hoever maakt het uit of de RAM die je koopt het zelfde is als de RAM die je al hebt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan