Windows onvoldoende virtueel geheugen!

Status
Niet open voor verdere reacties.

multirobbert

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2010
Hallo!

Ik heb een spel genaamd: Bus Simulator 2008.
Het spel doet het goed, maar tijdens het spel komt er deze melding:

'Windows heeft onvoldoende virtueel geheugen. Windows zal dit proces...'

... En dan nog wat, maar dat weet ik niet meer.
Het spel sluit dan ook af.
Kan iemand mij helpen?

Alvast bedankt!

mvg, Robbert

Vergroot de hoeveelheid virtueel geheugen (=vergroot het wisselbestand):
Start -> Uitvoeren -> sysdm.cpl -> tabblad Geavanceerd -> knop Instellingen in de paragraaf Prestaties -> tabblad Geavanceerd -> knop Wijzigen -> Kies een Aangepaste grootte, bijv. Begingrootte 4096 en Maximale grootte 4096 en klik op knop Instellen. Klik zo vaak OK als nodig is om alle geopende vensters af te sluiten.

Succes,

Tijs.

@ dorado: heeft niet geholpen.

@ dnties: Maakt het uit welke grootte je wilt?

In principe mag je zelf bepalen hoe groot het wordt, maar 4 GB lijkt me genoeg (zoals in mijn voorbeeld). :) Probeer het eens uit, zou ik zo zeggen.

Tijs.

ik krijg nog steeds die melding!
Ik krijg die melding steeds tijdens het laden van een spel, maar dan ook bij elk spel!

Ik heb het al op 4 GB staan, maar dat helpt blijkbaar niet.
Ik heb Mz Game Accelerator ook geprobeerd, maar helpt ook niet (Het helpt bij een paar spellen).

Zijn er nog meer oplossingen?
Alvast bedankt!

Doe eens een schermafdruk van hoe het virtuele geheugen nu staat. Ik had namelijk die melding niet (meer) verwacht. Misschien was je vergeten op de knop Instellen te drukken?

Anders het spel nog eens opnieuw installeren, want je zou het met 4 GB virtueel geheugen makkelijk moeten kunnen redden.

Tijs.

ik heb, zoals jij zei, het geheugen op 4 GB gezet, maar als ik die instellingen sluit met OK, en ik ga weer naar de instellingen, dan staat hij weer als normaal!
Ik heb even een Print Screen gemaakt van hoe de instellingen eruit zien:

Laatst bewerkt:
[...]Misschien was je vergeten op de knop Instellen te drukken?[...]

Dus eerst de gewenste waarden (=4096 in Beginwaarde en Maximale grootte) invullen, op de knop Instellen drukken (=knopje dat staat rechts van "Geen wisselbestand"), dan zo vaak OK drukken als nodig is om weer terug te komen naar het Bureaublad.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan