windows opnieuw instaleren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Damman

Gebruiker
Lid geworden
19 aug 2008
hai there
ik krijg binnenkort een paar nieuwe onderdelen (moederbord,processor,etc.) voor mij pc binnen maar houd nog dezelfde harde schijf.
nou hebik begrepen dat de kans vrij aanwezig is dat ik windows xp opnieuw moet instaleren.
kan iemand me misschien bij helpen(niet hoe je moet instaleren)??
en nog zoiets. Wat is nou weer een bios:eek: hoe stel je dat in enzo
gewoon een takenlijstje maken van bijvoorbeeld:
-maak backup C schijf
-nieuwe onderdelen erin
-zonodig windows instaleren
-bios instellen
-drivers instaleren
kan iemand me misschien hierin verder helpen:confused:

- Backup Mijn Documenten
- Backup Bureaublad
- Backup Favorieten
- Backup email (vb. outlook express)
// - Exporteer contactpersonen
// - ga naar extra --> accounts --> exporteer je email accounts
// - ga naar extra --> opties --> onderhoud --> klik op archiefmap --> kopieer deze locatie en zoek hem op op je computer, backup de bestanden die hier in staan (gaat hier om je email berichten)
- Wanneer je zeker weet dat je alle data hebt + de email + de favorieten moet je in principe alles hebben behalve als je bijvoorbeeld nog administratie programma's gebruikt zoals bijvoorbeeld een boekhoud programma. Ook in dit soort programma's alles exporteren en backup maken en voor de zekerheid de map kopieëren waar deze programma's geinstalleerd staan.
- Nieuwe onderdelen er in zetten
- Windows XP cd er in en alles volgen tot het eind van de installatie
- Bij het moederbord zit een drivers cd, installeer deze
- installeer een virusscanner zoals AVG (www.filehippo.com)
- Zorg dat je computer de programma's geinstalleerd krijgt die verder nodig zijn. (Bijvoorbeeld office)
- maak een herstelpunt van je computer (bureauaccesoires onder het start menu --> systeemwerkset --> systeemherstel starten --> herstelpunt maken)
- Backup Mijn Documenten terug zetten (bewaar ze voor de zekerheid altijd nog even extern)
- Backup Bureaublad terug zetten (bewaar ze voor de zekerheid altijd nog even extern)
- Backup Favorieten terug zetten (bewaar ze voor de zekerheid altijd nog even extern)
- importeer de email contactpersonen
- importeer de email account (extra --> accounts --> importeren)
- Ga naar extra --> opties --> onderhoud --> klik op Archiefmap --> kopieer de locatie en zoek deze op op de pc (wel outlook express afsluiten anders kunnen de bestanden niet vervangen) --> bestanden terug zetten.

Bios hoeft verder niet ingesteld te worden wanneer deze standaard staat ingesteld.
Succes er mee, mocht er wat zijn dan hoor ik het wel.

lamert

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan