Windows opnieuw installeren maar pakt cd niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcvw1

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2013
Ik ben ondertussen op verschillende manieren bezig geweest mijn laptop opnieuw te installeren omdat hij traag was.

Het is een HP Compaq 6910p waar eerst Windows Vista op was geinstalleerd maar wil er graag windows 7 op zetten. Normaal kan je dit doen door de windows 7 cd erin te stoppen, opnieuw opstarten en dan kan je de schijf verwijderen en windows 7 opnieuw installeren.

Helaas pakt de computer niet de cd bij het opstarten en leest deze niet uit. In de BIOS heb ik de cdrom al naar voren geschoven, ipv dat eerst de harde schijf opstart, naar plek 1 en diskette naar 2 en ook andersom toen dit niet werkte maar het maakte geen verschil. Met F8 zou je de cd kunnen aanvinken om op te starten als de computer wordt opgestart maar hier staat de cdrom ook niet tussen. Ook een update, via de HP website, van de bios heeft geen verschil gemaakt helaas!

Ik heb een opstart cd gemaakt voor herstel zodat ik hoopte zo de cd van windows misschien te kunnen laten draaien met opstarten maar ook dit werkt niet. De cd lijkt niet te worden gelezen tijdens het opstarten...

Bij apparaatbeheer staat de CD rom er goed tussen en heb deze ook aangeklikt om te updaten maar was up-to-date. Zelfs de cdrom verwijderd en opnieuw opgestart om te herinstalleren maar ook deze stap maakte geen verschil.

Ook maakte het niet uit om windows 7 te installeren toen de computer volledig was opgestart. Nu heeft hij alles bewaard in ee map old-windows en het probleem met de cdrom lezen is er nog steeds.

Wie heeft hier verstand van hoe ik de computer opnieuw kan installeren en de harde schijf kan leeg gooien? Want deze manieren werkten helaas niet die normaal wel zouden moeten werken. Ik heb het op mijn vaste computer al vaker gedaan, zonder problemen.

Ik hoor het graag :D

Laatst bewerkt:
het zal toch te maken hebben met je boot volgorde in je bios
cd/dvd moet als eerste dan harddisk en dan andere dingen
is de windows 7 dvd wel boottable
heb je overigens wel een dvd speler/brander in die pc/laptop???

Ja deze cd/dvd heb ik eerder gebruikt voor mijn vaste computer en deed het perfect.

Blijft alleen de vraag nog open of het wel een dvd speler is in de laptop, lijkt mij van wel maar toch.

De boot volgorde is goed ingesteld, 1 cd, 2 diskette, 3 usb, 4 vaste schijf en heb deze op verschillende manieren geprobeerd met vaste schijf altijd als laatste opstarten.
En ja er zit een cd en dvd brander in mn laptop.

Beste Marcvw1,
bedankt om jouw probleem te melden op Helpmij.nl,
ik heb hetzelfde probleem gehad als jou, maar kan het niet zijn dat er krasjes op de DVD zijn zodat hij het niet kan lezen, anders moet je een nieuwe DVD kopen of een USB Stick, gaat langer mee.

Met Vriendelijke Groeten,

Copchase

Ik heb het getest op een andere pc en daar pakt hij de cd/dvd gewoon. Ook raar vind ik dat hij de recover cd/dvd niet pakt die ik op een nieuwe schijf heb gebrand voor herstellen. Bestaat er een manier om de cd/dvd op te starten met een knop of knop combinatie?

Je hoort wel dat de cd rond gaat bij het opstarten maar er gebeurd gewoon niets..

Bij mijn laptop moet ik dan de cd-rom speler in de bios als enige boot instellen en de rest op disabled,
stel ik de cd-rom als eerste en de hdd als 2de in start windows op.

Dit kan niet in mijn BIOS, kan met enable instellen de computer op meerdere mogelijkheden op te starten. Dan kan ik kiezen welke manier als eerste wordt opgestart.. tot 7 verschillende stappen (dvd, hardeschijf, usb, floppy, enz.)

En na een boot wordt het schijfje wel gelezen in verkenner? zul je alleen de map boot zien.
Zoekt de lap wel op de dvd als je opstart? of gaat hij gewoon verder?

Als je het opstartlogo uitzet in de bios krijg je ook in beeld met welke toets je de BBS kunt starten, de bios boot selector, in dat venster kun je kiezen waarvan je op wilt starten.

Laatst bewerkt:
Bij mijn laptop moet ik dan de cd-rom speler in de bios als enige boot instellen en de rest op disabled,
stel ik de cd-rom als eerste en de hdd als 2de in start windows op.
Na het herstellen weer de hdd op eerste zetten.

Het is mij toch gelukt om alles uit te zetten en cd/dvd als enige in te stellen.. Hij leest nu de cd/dvd.

Moet dit straks na de installatie weer omgezet worden?

Top!! Thanks!

Vraag opgelost? Klik vanboven op "Vraag Opgelost"

Nogmaals bedankt om het probleem te melden op Helpmij.nl

Met Vriendelijke Groeten,
Copchase

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan