Windows opnieuw installeren op Amilo

Status
Niet open voor verdere reacties.

Exfietser

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2010
Hallo allemaal,

Ik heb al een tijdje problemen met mn computer dat hij niet wil opstarten en dat er een recovery system komt om de problemen op te sporen. Dit helpt niet echt voor mij, nu wil ik dus mijn voorgeinstalleerde windows vista op een cd'tje zetten zodat ik deze daarna opnieuw kan installeren, incl mn schijven leeg maken. Nu weet ik dat het per computer verschillend is welke toets je hier voor moet indrukken. Heeft iemand enig idee welke toets ik moet indrukken bij een amilo pc om de voorgeinstalleerde windows op een cd te krijgen?

Bvd,
Ex

De voorgeïnstalleerde Windows ga je niet op een CDtje krijgen, ténzij de fabrikant van de machine tevens een backuptool op je machine heeft gezet en / of je een wat 'hogere' Vista hebt zoals bijvoorbeeld Ultimate. Deze versie biedt een uitgebreide systeembackup waarmee je een mirror kunt maken van je harde schijf. Een andere optie is externe software aanschaffen.
Het zou heel wel mogelijk zijn dat je een systeemmirror kunt maken alleen moet je daarvoor eerst in de meegeleverde handleiding kijken. Hiervandaan een advies geven over welke 'knopje' je in moet drukken is dientengevolge zinloos.

Hoi,

Zo werkt dat niet.
Je heb waarschijnlijk een extra partitie, waarop de installatieversie van windows staat t.b.v. een recovery.
Wanneer je de laptop opstart, kan je inderdaad een F-toets indrukken die je in het menu brengt om de 'fabrieksinstellingen' terug te zetten vanaf deze extra partitie.
Welke dat is weet ik echter niet.
Google eens op het type van je laptop om bij Siemens te koekeloeren .......
Om een set dvd's te maken van die recoverypartitie heb je als het goed is bij de aanschaf van de laptop die mogelijkheid gehad.
Hoe je die 'terugtovert' na die tijd, weet ik niet, maar je moet je m.i. toch zoeken in de menustructuren van Windows.

oke bedankt voor jullie reacties, mijn harde schijven wil ik graag leeg maken. dus deze hoeven niet 'gemirrort' worden. ;)
Een cd maken lukt toch wel, ik heb een tijdje geleden deze vraag ook aan de support van siemens gestuurd en kreeg toen als antwoord dat ik de volledige windows versie op 4 cd'tjes kan krijgen. Ze stuurde me ook de toets. Maar kan dit nergers weer vinden dus daarom vroeg ik het hier.

Probeer F8 tijdens het aanzetten eens en met een beetje mazzel heeft FS de recovery in het herstelmenu geïntegreerd.

windows opnieuw installeren op Amilo antwoord

He, Amilo misschien moet je een paar keer op de f11 toets drukken. Elke seconden totdat het scherm verschijnt. Dit heb ik op een ander forum gelezen.

Groet Marcotweel2461

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan