Windows opnieuw installeren

• Onderwerp starter Onderwerp starter umut
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

umut

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2006
Hallo,
Mijn computer doet de laatste tijd erg vaag dus ik besloot om mijn pc te formateren en weer windows opnieuw te installeren.
Ik deed de juiste cd erin, ik restarte en mijn pc starten gewoon normaal op terwijl hij eigelijk hoorde te beginnen met formateren

Ik heb bij boot gekeken en de cddrive om de eerste plek gezet en als ik de pc restart staat er dat dit niet de goede cd is.
Via deze computer kan ik de cd wel openen maar niet starten ook niet met automatisch afspelen.

Ik heb dit al zovaak gedaan, maar nu doet die het opeens niet meer. Anderhalf maand geleden is wel mijn moederbord vervangen, dus kan het hier aan liggen?

Hoe kan ik nu anders mijn pc formateren en windows er weer op installeren?

bvd

Start eens in dos op, en start de cd-rom vanaf daar op.

Bedoel je opstarten in veilige modus?

Hij moet gewoon de cd pakken zoals vroeger..cd erin --> starten en toen begon het meteen..dus ik snap niet waarom die het nu niet opeens doet

Nee, het ligt niet aan de cd, want die kan ik gewoon openen via deze computer.
Ik kan wel in de cd zelf zitten in de mappen, maar als ik op automatisch afspelen druk kan ik alleen kiezen uit afdrukken, in afbeeldingen openen en de map zelf openen

Zet dan wel effe de opstart volgorde in Bios zo, dat de CD als eerste boot staat

Lees ff de eerste post goed
k heb bij boot gekeken en de cddrive om de eerste plek gezet en als ik de pc restart staat er dat dit niet de goede cd is.

Het probleem is dat die niet de cd leest tijdens het opstarten

Wat voor moederbord heb je?
Je heb niet toevallig je cd-rom spelertje ook vervangen ?

Vaak is het zo dat mits er tijdens het booten nergens staat dat je een bepaalde toets moete indrukken voor het boot menu, je tijdens het booten voordat je bij het windows "laad" scherm komt op F8 kan drukken.
Vervolgens komt er een schermpje waarin je de boot device kan selecteren.

Hierbij kies je natuurlijk voor cd-rom, mocht dit niet werken dan zou ik eens serieus gaan kijken naar krassen of vuil op je cd ( lang geen slecht idee uit een eerdere reactie van deze topic ).

ik heb een socket 478 moederbord, maar als het door de krassen zelf kwam (zitten paar hele kleine op) dan zou die toch ook niet via deze computer opengaan :confused:

En cdrom is ook niet vervangen, dus ik vind het erg vreemd dat die dan plots zegt dat het niet de goede cd is terijl op de cd staat: start with this cd for restore

Via f8 of f10 in dos opstarten en van daaruit eens proberen.

dit staat er als ik de cd boot bij de restart

dscf1488td1.jpg

Mobo door HP compaq laten vervangen?,
Dan zou ik even inverband met dat het een Recovery cd is , contact opnemen met HP compaq voor eventueel een andere.

Indien je zelf het mobo vervangen hebt, dan kan het nog wel eens kloppen, de cd wil graag zn eigen smaak Chipset zien:-)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan