windows opnieuw installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

0lapepe

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2008
Berichten
9
Ik heb een ontzettend trage computer en wil windows installeren. Ik heb alleen een probleem en dat is dat ik toen ik mijn computer kocht geen windows-cd erbij kreeg. Het stond er al op geinstalleerd. Wel heb ik een cd gekregen met daarop de softwarebibliotheek…weet iemand misschien hoe ik het moet aanpakken zonder windows-cd?
 
welke windows versie?
 
je hebt de cd key wel....zo nee download de key finder
Deze heb je nodig om te kunnen installeren.
Leen bij iemand de originele cd van XP en begin te installeren...je hebt namelijk een licentie key.

denk wel even aan je mail en mail adressen eventuele foto's en of bestanden.
zet die desnoods op een cd...na het opnieuw installeren ben je dit namelijk kwijt van je harddisk.
Misschien zijn er meerder dingen die je wilt bewaren doe dat dan voor de nieuwe installatie.
 
Cd key is toch de code die je nodig hebt om iets te kunnen installeren? Maar als ik de cd bij iemand leen, krijg ik die code er toch niet bij? Of ik krijg ik die met dat programma key finder...? Zoja, hoe zou ik dat dan moeten doen? En als laatst...je zegt dat die cd een licentie heeft...maar dan kan ik het toch niet meer gebruiken op mijn computer als diegene het al heeft gebruikt op de zijne? Een heleboel vragen..:p
 
de key finder gebruik je op je eigen computer daarmee lees je de cd key uit die er nu op staat.
daarna gebruik je de geleende cd en als er om een cd key gevraagd word dan geef je die van jou in.

dus cd key uitlezen voordat je ook maar iets gaat doen.
 
ok, het is me duidelijker geworden. Maar hoe zit het nou met die licentie, dat snap ik niet helemaal. Dat betekent toch dat je iets maar voor een bepaalde periode kan gebruiken?
 
licentie code noem je ook wel cd key dus twee benamingen voor 1 uitleg.
 
oh ok. Ik zat even met licentie in mn hoofd, niet licentie code...Dankjewel hoor!
 
graag gedaan.
 
Is er nou wel of geen andere manier om windows opnieuw te installeren zonder windowsinstallatie-cd? En kan je mij dan vertellen, stap voor stap, hoe ik de oude windows kan verwijderen en de nieuwe installeren?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan