Windows Opstart fouten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dick1990

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2007
Berichten
103
Hallo,

De laatste tijd is het altijd zo als ik de computer op wil starten dat hij elke keer vast loopt. Ik moet hem dus ongeveer 8x opnieuw opstarten voordat die bij de desktop is. Als die eenmaal bij de desktop is doet de computer verder het altijd normaal.

De eerste 3x als ik hem opstart en herstart geeft het beeld aan dat de computer op standby staat ( je krijgt vlaggetjes in beeld).
de 4e keer dan zie je wel in beeld dat hij aan het opstarten is maar dan zijn alle letters half zichtbaar.
De 5e keer precies het zelfde alleen de letters en plaatjes zijn wat beter zichtbaar.
de 6e keer dan zijn de teksten goed zichtbaar alleen nog overal witte puntjes en hij komt verder dan het eerste beeld.
bij de 7e of/en 8e keer komt die bij windows XP laad beeld. dan loopt die weer vast.
De 9e keer is het beeld weer normaal en start hij eindelijk normaal op.

De computer maakt ook nog de eerste 10 min een hard geluid. Als je de computer een klap geeft gaat deze wel over. De computer is al vrij van stof. Hoe kan ik dit oplossen en heeft dit iets met de opstart fouten te maken??

Kan iemand mij helpen? vooral met die opstart fouten:confused:
 
Dat lijkt heel erg op een probleem met de voeding!
Wat voor voeding is het, welk merk en wattage, en hoe oud is de voeding?
 
Ik heb geen verstand van Hardware, Waar kan ik vinden dat vinden wat voor een merk en hoeveel watt die geeft en zo?

Computer is uit 2000, dus de voeding is 7 jaaroud.
Onder de voeding uitgang staat op de computer: AC230V.
 
Laatst bewerkt:
Even de kast openmaken en lezen wat er op die voeding staat!
 
uhmm, Ik heb de kast eraf gehaald, maar staat niks over het merk van de voeding:( Het eenigste wat er opstaat is dat als ik het weghaal dat er schade kan onstaan en nr's.

Dus weet alleen: voeding is 7 jaar oud en dat hij 230v geeft. Kan ik het merk niet vinden via de confugratie scherm, zoja? hoe?

Ps: het geluid komt van de cooler af zie ik nu.
 
Ben bang dat die dan aan vernieuwing toe is maar probeer het voor alle zekerheid eens met een andere voeodng, misschien op zolder of uit andere pc
 
oke bedankt :thumb: alleen weet jij nog iets op die herie wat uit de cooler komt?

bedankt alvast
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan