Windows opstartprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pokiegt

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2009
Goedenavond,

Ik ben vandaag al een poos bezig om te proberen mijn systeem te herstellen.
Om één of andere reden start hij niet door.
Ik zie wel het moederbord logo en kan in de bios daarvan komen.

Via de WindowsDvD kan ik herstelopties kiezen, maar hij ziet helemaal geen windowsinstallatie op de pc, dus ik kan geen opstartherstel doen en ook systeemherstel werkt niet , want dan moet ik het besturingssysteem kiezen om te herstellen, maar die wordt niet gezien.
Er staat “klik op stuurprogramma’s laden en installeer stuurprogramma’s voor uw harde schijf als uw besturingssysteem niet wordt weergegeven”.
Maar ik zou niet weten waar ik die stuurprogramma’s vandaan moet halen.

Ik vind handmatig wel (via de WindowsDvd) wel de map met windows erin, maar ik zou niet meer weten hoe ik het herstelt kan krijgen.

Groeten,
Pokie

Ik denk dat je Win7dvd geen harde schijf ziet bij installatie. Zoek in het BIOS naar een optie die lijkt op Native SATA support/AHCI (Advanced Host Controller Interface), en zet deze optie uit (kies Disabled). Deze aanpassing werkt prima, maar het is verstandig de originele drivers alsnog te installeren zodra dat mogelijk is. De wijziging in het BIOS kan vervolgens weer ongedaan worden gemaakt (door de optie op Enabled te zetten).+

De gratis programma's CPU-Z (download: www.cpuid.com/softwares/cpu-z.html) en PC Wizard (download: www.cpuid.com/softwares/pc-wizard.html) zijn voor dit doel zeer geschikt. Met CPU-Z kan het type processor, moederbord en RAM-geheugen worden achterhaald en PC Wizard toont een overzicht van het hele systeem. Met deze gegevens kunnen vervolgens de bijbehorende drivers vrij eenvoudig via het internet worden opgespoord.

Bedankt voor je reactie.
Het heeft allemaal gewoon gewerkt hoor.
Dan kan ik de drivers toch niet ineens kwijt zijn?

Hoi,
kijk eens in je Bios of de datum en tijd nog juist staan.

Ik heb werkelijk overals in de bios gezocht, maar zie niets wat er ook maar op lijkt. Het is een msi moederbord.

Datum en tijd staan correct.

Laatst bewerkt door een moderator:
Gisteren nog zoiets aan de hand gehad, gebruiker had de CMOS-batterij verwijderd en had een geheugenreepje losgestoten. Is hij zelf achtergekomen.
Maak je pc eens open om te controleren of nog alles op z'n plaats zit en druk alles nog eens goed aan.

Hallo Mik, Ik ben een leek op pc gebied, dus ik ben niet in de pc geweest.
Mijn vriendin had via MediaCenter een film gekeken en op stop gedrukt en meer niet.
Gewoon de pc aan laten staan en toen we 's avonds keken was het scherm zwart en startte hij niet meer door.
De leverancier heeft het alleen maar over een image-cd die ik had moeten maken, maar die heb ik nu eenmaal niet.

Via de Windows7 Dvd heb ik opstartproblemen herstellen geprobeerd, maar ik kan geen besturingssysteem aanklikken wat hij moet herstellen, dus werkt dat niet. Ook systeemherstel werkt dus niet.
Als ik Windows7 opnieuw installeer ben ik natuurlijk alles kwijt?

Het betreft een desktop van mediacenterworld, oftewel een mediacenterpc.
Windows staat op een Ssd schijf.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan