• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Windows("paklijst.dbf").Activate in Excel 2010

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeroen123456

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2007
In excel 2003 heb ik een aantal macro's die gegevens ophalen uit paklijst.dbf.
Nu ik ben overgegaan naar excel 2010 werkt de macro niet meer.

Ik heb geprobeerd de handeling met "macro opnemen" na te bootsen maar dat geeft geen resultaat.

Ik heb bestand Packinglist.xlsm met macro. De macro moet (reeds geopend) bestand paklijst.dbf (geopend met excel) activeren om daar een regel te kopieren en vervolgens packinglist.xslm te activeren en daar de gekopieerde regel te plakken.

Voorheen deed ik dat met

Code:
Windows("paklijst.dbf").Activate

Maar dat werkt niet meer in excel2010.

Iemand een idee?

Laatst bewerkt:
Kun je de gegevens niet direct uit het worksheet lezen zonder het window te activeren?
Het commando op zich werkt in 2010 nog steeds prima:
Code:
ActiveWindow.Caption = "paklijst.dbf"
ActiveWindow.NewWindow
Windows("paklijst.dbf").Activate

Beste Frans,

Bedankt voor je reactie.

Met jouw code hernoem ik packinglist.xlsm naar paklijst.xls volgens mij..

De bedoeling is om vanuit packinglist.xls te wisselen naar paklijst.dbf en hier een of meerdere cellen te selecteren en kopieren. Vervolgens weer terugwisselen naar packinglist.xls en daar de gekopieerde cellen te plakken.
De VBA code die ik in excel 2003 gebruikte, geeft nu in excel steeds de melding "fout 9 tijdens uitvoering" & "het subscript valt buiten bereik". Het lijkt er op excel 2010 een bestand paklijst.dbf niet meer kent als paklijst.dbf en daarom bij window activate niet weet welk bestand te pakken.

Heb je nog ideëen?

mvg

Jeroen

Beste Frans,

Ik ben er uit!
Code werkt net zo goed in office 2003 als in office 2010.

Ter lering ende vermaak: zet in verkenner onder mapoptie de optie "bekende bestandsextensies verbergen" uit!

mvg

Jeroen!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan