Windows partitie behouden

Status
Niet open voor verdere reacties.

scirocco92

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2002
Berichten
39
Ik heb momenteel heel veel problemen met mn computer. Hij geeft usb bug code.
Nou ben ik het een beetje heel erg zat aan het worden. Ik kan het probleem niet opgelost krijgen. Nou heb ik zoiets van ik ga mn c schijf formateren (mag ook wel na bijna 2 jaar).
Ik ben alleen niet thuis in het formateren van een computer waar zo'n apparte windows partitie opstaat. Want als ik mn c schijf zou formateren gooit ie er alles af behalve window?. Maar heb ik dan ook daadwerkelijk een schone windows, zonder dingen die in het register blijven hangen? Er zijn waarschijnlijk ook wel manieren om die windows partietie te verwijderen, maar ik ben niet in het bezit van originele versie van windows. En ik heb geen zin om weer te gaan zitten goochelen om een andere versie van windows werkende te krijgen. Wat ik dus eigenlijk wil is terug naar fabrieks instellingen. Ik heb trouwens een acer aspire. Die bij mn eerste installatie een recovery disk heeft aangemaakt. Alleen dat stomme ding werkt niet. Hij heeft een mapje gemaakt, met daarin de boot functie. Maar wat doet zo'n recovery disk precies??
 
Hij geeft usb bug code.
Wel een beetje drastisch,om voor zo'n fout een hoop gedoe op je nek te halen.

Ook al geprobeerd het hier op het forum te bespreken?
Maar wat doet zo'n recovery disk precies??
Mits goed gemaakt en ik zou niet weten wat je daaraan verkeerd kunt doen,wordt daarmee de PC naar de situatie bij aankoop teruggezet.Overigens weet ik niet of alle data behouden blijft,dus wel backups maken van alles wat je niet kwijt wilt.
Alleen dat stomme ding werkt niet.Hij heeft een mapje gemaakt, met daarin de boot functie.
Hoe groot is die map en hoe weet je eigenlijk dat die recoverydisk niet werkt?

Een kennis van mij heeft ook een Acer,maar moest 2 schijfjes maken,een voor de Windows en een voor de drivers.

Greetz
 
Hoi bedankt voor je reaktie,

Ik heb die vraag over usb bug hier op t forum voorgelegd en werd daar niet wijzer van. Later kreeg ik een fout melding met irql not less or equall. Aan de hand daarvan heb ik mn moederbord drivers ge-update. Hopende het probleem te hebben opgelost. Voordat ik mn vraag in dit topic stelde heb ik via microsoft geprobeerd mn usb drivers te updaten, ook zonder succes. Vandaar dat ik mn computer ff lekker helemaal leeg wil halen. Wat betreft die recovery disk. Hij heeft de boot file in een map geplaatst en het lijkt mij dan dat ie die niet leest als je de computer opnieuw opstart. Dat is dus gewoon een kwestie van ff een nieuw cd-tje branden zonder mapje. Maar waar het mij om gaat wat doet ie, haalt ie mn computer leeg, of hersteld ie alleen windows. Ik vindt t namelijk niet zo'n ramp om mn computer helemaal leeg te hebben. Er staat ondertussen zo'n hoop zooi op.

ps ik heb die recovery disk er al eens in gedaan en hij starte gewoon windows op
 
Ik heb die vraag over usb bug hier op t forum voorgelegd en werd daar niet wijzer van. Later kreeg ik een fout melding met irql not less or equall. Aan de hand daarvan heb ik mn moederbord drivers ge-update. Hopende het probleem te hebben opgelost. Voordat ik mn vraag in dit topic stelde heb ik via microsoft geprobeerd mn usb drivers te updaten, ook zonder succes.
Krijg je beide foutmeldingen nog steeds of is het er nu nog een?

Kun je een afb. plaatsen van die foutmelding.
Schermafdruk bijvoegen: [Alt][PrtScn] toetscombinatie

Start > Programma's > Bureau-accessoires > Paint, Bewerken -> Plakken, Bestand -> Opslaan als -> [Bestandstype: JPEG] + naam invullen
Uploaden via de Paperclip knop bij aanmaak van een bericht. Daar Bladeren kiezen, dan Uploaden knop, dan Sluit venster
Wat betreft die recovery disk. Hij heeft de boot file in een map geplaatst en het lijkt mij dan dat ie die niet leest als je de computer opnieuw opstart. Dat is dus gewoon een kwestie van ff een nieuw cd-tje branden zonder mapje.
ps ik heb die recovery disk er al eens in gedaan en hij starte gewoon windows op
Kennelijk is de cd niet "bootable",dus ik denk dat de cd niet goed gemaakt is :(

Een nieuwe backup maken heeft natuurlijk geen zin,want dan zit\ten die fout\en er nog steeds in.

Wat voor bestanden zitten er in die "boot file" zoals jij het noemt.

Zoek tevens eens naar een "i386 map" daar behoren de backup bestanden in te zitten.
 
Die foutmelding heb ik alleen als ik download via newsleecher of grabit. Speel ik een zwaar spel, zoals battle field2 of need for speed is er niks aan de hand. Ik zal de volgende keer als ik zo'n foutmelding krijg kijken of ik een picture kan maken. De computer reset zichzelf dan namelijk. Ik krijg dan een blauw scherm.
Dit is in ieder geval de foutmelding van de usb die ik krijg:

Bug code usb driver.
Dan een heel verhaal.
met wat codes op het laatst: stop 0x000000FE (0c00000005, 0x85B140E0. 0x10397001, 0x85c67890)

de irql code is als volgt

Driver irql not less or equall
stop 0x0000000D1 (0xDEADFADE, 0,00000002, 0X00000000, 0XF7AE093F.)
USBOCHI.SYS adress F7AE09F.

Maar heeft dit alles met elkaar te maken, want dan laat ik mn topic in USB die ik nog heb open staan afsluiten, voor ik weer op mn billetjes krijg van de webmasters?!
 
Je bent inderdaad aan het dubbel posten en verder heb ik je een paar vragen gesteld.
 
Hier mn kopietje van hoe de cd eruit ziet. De groote van de cd is +/- 500 mb

En ja ik weet dat ik aan het dubbel posten ben. Maar dat was om een vraag van u te beantwoorden.

Maar de enige foutmelding die ik nog heb is die van de usb.

Verder voeg ik ook een overzicht bij van de i386 bestanden die ik heb gevonden op mn computer. Dan hoor ik wel welke u verder beken wil hebben..
 

Bijlagen

  • recovery cd.JPG
    recovery cd.JPG
    98,2 KB · Weergaven: 54
Nou dat werkt niet helemaal. ik zal het proberen te beschrijven wat er op de cd staat


Een map met: ACER
RYCDinfo
SPAN

In de map ACER: IMAGE
TOOLS

in het mapje IMAGE: XPHNLSP2 (kladblok mapje)
XPHNLSP2 (image bestand 511mb)

in het mapje TOOLS: GDISK
GHOSTRO
RESTORE
SPAN (bitmap)

Hopelijk geeft dit enige duidelijkheid
 
Het ziet er naar uit dat alle benodigde bestanden op de recoverycd staan,maar wil toch even zeker zijn.Wil even weten,of er soms toch een verborgen partitie op de schijf staat.

Haal PTedit en Testdisk even op.

ftp://ftp.symantec.com/public/english_us_canada/tools/pq/utilities/PTEDIT32.zip

http://www.cgsecurity.org/testdisk-6.5.win.zip

Start PTedit en plaats de afb. even hier.

Start Testdisk enter 4x en plaats die ook .

Gebruik [Alt][PrtScn] toetscombinatie a.u.b.,dan neem je alleen het voorliggende scherm en hoef je hier op het forum de afb. niet eerst te vergroten voor je wat kun lezen ;)

Om de cd bootable te maken,moet er een bestand worden toegevoegd,beschik je over UltraIso o.i.d. ?
 
De volgende

UltraIso zegt me niks, wat is het voor soort programma
 

Bijlagen

  • PTEDIT.JPG
    PTEDIT.JPG
    44 KB · Weergaven: 50
Testdisk is niet goed gegaan,dubbelklik op testdisk_win.exe en enter 4x

Dan krijg je als bijgevoegd plaatje,het moet verder niet in kladblok ofzo.

Edit:Heb je al eens een ISO file gemaakt en\of gebrand?
 

Bijlagen

  • tesdisk-1.JPG
    tesdisk-1.JPG
    55 KB · Weergaven: 50
Laatst bewerkt:
Dit lijkt er meer op denk ik

Ik heb wel iso-files gebrand ja, maar nog nooit een gemaakt, werkt dat ook met alcohol 120% ??
 

Bijlagen

  • testdisk.JPG
    testdisk.JPG
    43,6 KB · Weergaven: 48
Ik heb trouwens een acer aspire. Die bij mn eerste installatie een recovery disk heeft aangemaakt. Alleen dat stomme ding werkt niet.
Wat betreft die recovery disk. Hij heeft de boot file in een map geplaatst en het lijkt mij dan dat ie die niet leest als je de computer opnieuw opstart.
1.Ik ben er nog niet achter hoe je die recoverycd hebt getest,je moet hem in elk geval niet in Windows opstarten volgens mij.

2.De cd in de CDRomdrive en dan opnieuw opstarten,de bootvolgorde in het bios moet Floppy, CDrom en dan pas HDD zijn.

3.In Testdisk zie ik 2 partities t.w. "Schijf" en "Werkschijf",zie je die ook in "Deze Computer"?

4.Plaats ook even een afb. van "Schijfbeheer".

Configuratiescherm > Systeembeheer > Computerbeheer > Opslag > Schijfbeheer
 
B.t.w. heb je al Mijn Documenten,Mail,Adress Book en de Favorieten gesaved?
 
Ik heb die recovery cd in mn lade gedaan en toen computer opnieuw opstarten. M'n boot volgorde is cd rom en dan hdd, ik heb namelijk geen floppy. Maar hij las er overheen. Ik heb dat ook niet verder gekeken, omdat ik namelijk niet wist of ie dan alles zou verwijderen.

Het klopt inderdaad dat ik twee partities heb. C is mn werk schijf, waar onder andere windows staat. En E is mn schijf voor opslag van gedownloade films en spellen.

Als ik inderdaad schijfbeheer bekijk mis ik ongeveer 11 gig. Ik heb namelijk totaal 160 gig schijf ruimte.
 

Bijlagen

  • schijfbeheer.JPG
    schijfbeheer.JPG
    95,5 KB · Weergaven: 57
Als ik inderdaad schijfbeheer bekijk mis ik ongeveer 11 gig. Ik heb namelijk totaal 160 gig schijf ruimte.
Dat verschil is normaal,je ziet het ook bij mijn 200GB schijf in Testdisk post nr.15,die is in werkelijkheid maar 186GB.

Bekijk hier de uitleg van OldButNotSoWise

http://www.crapforum.nl/archive/index.php/t-22510.html

Om de cd bootable te maken heb je waarschijnlijk dit bestand nodig,moet alleen nog uitvogelen hoe.

http://www.technipages.com/downloads/Microsoft Corporation.img
Ik heb dat ook niet verder gekeken, omdat ik namelijk niet wist of ie dan alles zou verwijderen.
Ik weet ook niet precies hoe dit verloopt,de verscheidenheid is nogal groot bij de verschillende PC-merken,vandaar mijn opm. om e.e.a. te saven.

Mijn Documenten,Mail,Adress Book en de Favorieten.

C:\Documents and Settings\(Naam of Administrator)\Mijn Documenten.

Standaard staan de mail (.dbx),het Address Book en de Favorieten in respectievelijk

C:\Documents and Settings\(Naam of Administrator)\Local Settings\Application Data\Identities\{..............}\Microsoft\Outlook Express

C:\Documents and Settings\(Naam of Administrator)\Application Data\Microsoft\Address Book

Het kopiëren van het *.wab bestand wil nogal eens problemen geven bij het terugzetten.
Exporteer het daarom ook even als een *.csv bestand,als volgt,kijk onder "Adresboek exporteren naar een bestand" op

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;nl;270670

Bekijk daar ook "E-mailaccount exporteren naar een bestand" even.

Extra > Accounts > E-mail > Exporteren de bestanden als *.iaf opslaan en later weer importeren.

C:\Documents and Settings\(Naam of Administrator)\Favorieten

Tenlaatste,als je spellen hebt geïnstalleerd op E:,dan vrees ik dat je die opnieuw zult moeten installeren.Bij het installeren wordt er n.l. altijd info in het register gezet en dat staat op C:.
Bij het terugzetten van de installatie zal het register worden overschreven,waarmee je vraag in de 1e post ook beantwoordt is.
Maar heb ik dan ook daadwerkelijk een schone windows, zonder dingen die in het register blijven hangen?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan