Windows partitie behouden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ok,ik heb e.e.a. uitgezocht.Maak eerst nog een backup van alle drivers met Double Driver en zet die op de E: schijf.

http://boozet.xepher.net/dd/

Verder wil ik weten,wat dat "Restore" bestand inhoudt.
Ga naar Start > Uitvoeren en type X:\acer\tools\restore.exe waar X staat voor de CDromdrive.

Als je een scherm te zien krijgt plak dat weer hier.
Gebruik de Alt+PrtScn toetscombinatie a.u.b.,anders moet ik de plaatjes op het forum steeds vergroten!

Er zijn 2 manieren om de recoverycd bootable te maken,een met de "Microsoft Corporation.img" en de andere met een image van een Dos opstartdiskette.

Welke je nodig hebt weet ik niet,dit is voor mij de 1e keer dat ik dit probeer ;)

Haal hier BeepBurner (freeware) op.

http://www.deepburner.com/download/DeepBurner1.exe

Start DeepBurner

1.Create data CD/DVD
2.Geen Multisessie
3.Klik op Boot
4.Vink Opstartbaar aan en blader naar "Microsoft Corporation.img",zet in het volgende scherm "Bestandstypen" op "All files" anders zie je het "Microsoft Corporation.img" file niet staan.
Selecteer het bestand en klik op Openen en dan OK.
5.Klik op Map toevoegen(icoon boven "CDRoot"),ik moest de mappen een voor een toevoegen!
6.Klik op Add files,ook een voor een toevoegen.
7.Klik Branden
8.Klik Branden

Greetz
 
Laatst bewerkt:
Mijn werkwijze, hang de schijf in een andere comp erbij, kopieër alles wat ik wil behouden, vooral documents and settings, ook de gewenste programma's in program files, maak de bewuste partitie leeg, hang de schijf terug.

Installeer nu windows op de lege partitie, hang hem weer in de andere comp, kopieër weer alles terug, maar dan alleen de gewenste mappen uit de map documents and settings, en dan alleen van mijn oude account, die wel dezelfde naam dient te hebben, en ook eventuueel bepaalde mappen uit de default user, en all users.

Zet de schijf weer terug, en installeer die progjes, waar de naam nog in de map program files staan.

Ook is dit te doen, vanuit een tweede XP install op een andere partitie, die je later weer, eventueel, weer weghaald.
 
als ik dat uitvoeren doe wat u bedoeld. krijg ik een fractie van een seconde een dos scherm te zien, met niks erin.
Ik heb dat effe bij alle files in het mapje tools gedaan en alleen bij gdisk kreeg ik iets te zien. Zie bijlage

Waar kan ik dat Microsoft Corporation.img vinden. is dat een file die ik van internet moet plukken?

Ik heb al wel een kopie gemaakt van al mn contacten uit mn mail list en een kopie van alle drivers.

Maar zou ik niet op de een of andere manier bij acer een recovery disk kunnen krijgen??

En mn schijf in een andere comp hangen heeft geen zin, want ik heb geen andere computer bij de hand.
 

Bijlagen

  • gdisk.JPG
    gdisk.JPG
    19,3 KB · Weergaven: 17
Aller eerst de beste wensen!!!

Ik heb zo'n cd-tje gebrand op de manier zoals u me heeft uitgelegd. Zonder resultaat, hij leest er tijdens het opstarten weer keihard overheen. Is het een optie om die microsoft corporation.img op een cd te zetten en dan rest van die bestanden die ik op de originele recovery heb los op eeb cd te branden, zonder mappen?

En wat gebeurd er als ik een tweede windows installeer en dan later mn originele windows verwijder?
 
Laatst bewerkt:
Aller eerst de beste wensen!!!
Voor jou en alle anderen hier hetzelfde.
Ik heb zo'n cd-tje gebrand op de manier zoals u me heeft uitgelegd. Zonder resultaat, hij leest er tijdens het opstarten weer keihard overheen.
Jammer,ik hoopte dat er een menu zou opstarten :(
Overigens vreemd,want dan zou ik,als alles goed is gedaan,verwachten dat de PC niet zou doorstarten.Iets om te testen ;)
Is het een optie om die microsoft corporation.img op een cd te zetten en dan rest van die bestanden die ik op de originele recovery heb los op eeb cd te branden, zonder mappen?
Dat gaat niet werken met "microsoft corporation.img",maar dat kunnen we wel op een andere manier bereiken.

Omdat je geen diskettestation hebt,moet je met een z.g.n. "image" van een opstartdiskette aan de gang en wel deze.

http://1gighost.net/fantasy/win98sc.zip

Nu een andere manier van branden.Als volgt,kies in je brandprogramma voor "Bootable cd" of "Opstartbare dataschijf" o.i.d.

I.p.v. naar de diskette te verwijzen,verwijs je nu naar "WIN98SEC.IMG",het bestand uit de download.

Misschien is het wel handig,om alle bestanden uit de mappen te halen en los op de cd te branden,dan hoef je niet eerst naar de betreffende map te gaan in DOS.

Ik hoor wel weer,greetz
 
Laatst bewerkt:
Nou ik heb t eindelijk voorelkaar.
Ik heb die windows 98 image op een cd gezet, in zo'n boot hutsefluts, daarbij heb ik alle bestandjes van acer los op de cd erbij gezet.
Hij start dan op en komt in een dos scherm.Moest weer ff nadenken hoe dat ook weer werkte. Maar hij gaf zelf een verwijzing naar een R: schijf. ik dat ingegeven, dir opgevraagd en toen kwamen alles bestandjes te voorschijn van acer. Ik had ff resore aangegeven en toen kreeg ik een scherm over recovery tool by acer en symantec. Ik heb verders nog ff niks gedaan. Ik wil vanavond nog ff met mn vriendin kijken of zij niet nog ergens iets heeft staan wat bewaard moet blijven.

Ik denk trouwens bij nader inzien, dat niet alles uit de mapjes zou hoeven worden gehaald. Als je alleen die windows img zou plaatsen en dan die recovery cd erbij zou branden zou t ook goed zijn.

Mag ik u tot zover in ieder geval hartelijk danken voor al uw aandacht en tijd en niet te vergeten de zeer fijne hulp.

Fijn dat er nog mensen zijn die elkaar willen helpen daar waar ze kunnen.

Groetjes Patrick

ps hou t forum nog maar wel ff open. Dan laat ik naderhand wel ff weten hoe alles gegaan is.:thumb:
 
Ik denk trouwens bij nader inzien, dat niet alles uit de mapjes zou hoeven worden gehaald. Als je alleen die windows img zou plaatsen en dan die recovery cd erbij zou branden zou t ook goed zijn.
Dat is inderdaad zo,maar ik wist niet hoe het met jouw DOS kennis gesteld is :D Als alles in de mappen staat,moet je steeds met CD (Change Directory) werken om bij het exe bestand te komen ;)

Je hebt trouwens best kans dat,als je met dat "Recovery.exe" wilt werken,de mappen structuur er wel moet zijn,dus je kunt voor de zekerheid ook nog een cd branden,waar die mappen wel op staan.

Ik zag dat je geen extenties achter "Recovery" en "GHOSTRO" had staan,die kun je als volgt tevoorschijn halen,zie de site.

http://www.socius.be/handleiding/article.php3?id_article=200

Achter genoemde bestanden verwacht ik "exe" en achter "XPHNLSP2 (image bestand 511mb)" de extentie "gho".

Als je geen XP cd hebt,zoals ik verwacht,is het toch wel handig om over de "herstelconsole" (de 6 opstartdiskettes) te kunnen beschikken.
Deze diskettes zijn verwerkt in onderstaande iso-file,welke ook nog ongev. 1 min. sneller opstart dan op de XP cd ;)

http://www.thecomputerparamedic.com/files/rc.iso

Als het niet wil lukken met dat Recovery.exe,start dan GHOSTRO.exe op (hetgeen ook via Recovery.exe zal moeten gebeuren) en zet dan zo het imagefile terug.Ergens onderweg,zul je de C: partitie moeten selecteren (dan worden de letters OK zwart i.p.v. grijs) voor je verder kunt gaan.

Greetz
 
Nog vergeten,beschik je wel over de installatiekey van deze PC,ergens aan de binnen of achterkant geplakt?Belangrijk,voor het geval er iets onverhoopt mis gaat,dan kun je altijd met een geleende XP cd en je eigen key,toch een installatie erop zetten.

Zoniet,haal dan deze tool op.

http://www.magicaljellybean.com/keyfinder.shtml
 
Als ik in de dos start up kijk zie ik bij restore en ghostro wel exe extentie staan.
En inderdaad zou het kunnen dat ie tijdens de recovery wel die mappen moet hebben. Maar dan brand ik wel ff een nieuw cd-tje.

Ik heb hier wel een key code, maar die is voor de home editie. En de windows die ik in mn bezit heb zijn allemaal pro versies. Ik weet niet of dat verschil maakt. Als dat geen verschil maakt, haal ik zo ff snel de LITE versie van XP op die is namelijk net gepost ;)
 
De key code is versie gebonden.

B.t.w. als je vriendin ook op de PC werkt,vergeet dan niet,mocht zij ook een account hebben,haar Mail,Adress Book,Favorieten en Mijn Documenten te saven ;)
 
Nou die code komt dan later wel goed;) Ik verwacht ook niet echt problemen, maar dat zien we dan wel weer. Ik heb hier wel werkende windows en verschillende codes.
Bedankt voor de tip over verschillende accounts, alleen wij werken op 1 account, doordat de computer hier bijna altijd aanstaat.

Mar stel dat ik een andere windows zou installeren, hoe krijg ik die oude versie dan eraf, zijn daar ook tooltjes voor?
 
Als je er een andere Windows versie op wilt zetten,dan kun je altijd op enig moment kiezen om te formatteren.
Je kunt wel een melding krijgen,dar er al een Windows op staat,dan gewoon doorgaan totdat je het scherm krijgt waar je kunt formatteren.

Als het echt niet wil,gebruik dan Partition Magic of de freeware tegenhanger GParted om te formatteren en\of partities aan te maken.

http://gparted.sourceforge.net/

Kies voor de LiveCD.

Om op te starten,

2x enter
Kies taal enter
Kies keymap enter 3x
 
oke dan. Klinkt simpel. Ik heb partition magic. Daar heb ik namelijk ook de huidige partities mee gemaakt. Ik heb trouwens ook een cd partition reboot zag ik net. Had ik dat toevallig ook kunnen gebruiken?
 
Daar heb ik namelijk ook de huidige partities mee gemaakt.
Hm,verbaasd mij een beetje,zo'n Acer koop je toch kant en klaar?
Ik heb trouwens ook een cd partition reboot zag ik net. Had ik dat toevallig ook kunnen gebruiken?
Geen idee,de verscheidenheid aan mogelijkheden wordt al groter bij die "merk" PC's krijg ik de indruk :rolleyes:

Stop in de drive voordat je de installatie gaat terugzetten,zou ik zeggen,benieuwd of die wel bootable is.
 
Computer is ook kant en klaar. Alleen ik wilde mn schijf opgedeeld hebben. Heb altijd mn schijven in 2 of 3 gedeeld gehad. Ik ga het voor de gein eens ff proberen. Zie wel wat er gebeurd
 
Computer is ook kant en klaar. Alleen ik wilde mn schijf opgedeeld hebben. Heb altijd mn schijven in 2 of 3 gedeeld gehad. Ik ga het voor de gein eens ff proberen. Zie wel wat er gebeurd

Het is een cd om mn schijven te beheren. Andere partities maken en dergelijke
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan