Windows password

Status
Niet open voor verdere reacties.
nee ik kan niet in windoos komen omdat ik het password niet ken. Ik heb op de site geen handleiding gevonden. Wat ik heb gedownload is het programma ebcd . Ik sta nu in dos C:

kan ik van hieruit het programma opstarten? Als ik dir: doe zie ik alleen namen van files. Een exe file zit daar niet bij.

Mooi zo, dan zit je nog goed.
Zeg eens dir/w (en noem de drivedie je hebt) b.v. D:\
Kijk wat er voor een exe opstaat.

Laatst bewerkt:
Als ik dit intik en enter krijg ik de mededeling:

this program must be run under win 32

Nou breekt mijn klomp.
Hoe kan een passwoord kraker nu draaien onder Windows?
Ze wordt verondersteld ervoor te werken. :eek:

Ik heb meerdere mensen op Helpmij dus vertel me even van welke tijd en welke dag (link) jij een cd hebt gemaakt. Dan ga ik die link eens goed lezen.

Goldbird ik denk dat het niet gaat lukken.
Blijkbaar is die cd niets meer en minder dan een bootcd.
Er horen natuurlijk bestanden op te staan die wat gaan uitvoeren.

Hoe heb je je pc altijd kunnen gebruiken en nu geen wachtwoord meer weten. Had je het met een tweak automatisch lopen?

Als het mijn pc was had ik het volgende al eerder gedaan....
Schijf bij iemand anders er in hangen als slave.
Deze persoon kan dan niet op de schijf en krijgt aangeboden om eigenaar te worden. Ja dus.
Vervolgens red je al je gegevens door ze over te zetten naar zijn/haar schijf of op rewritables/externe drive.
Schijf weer in jouw pc. Nieuwe Windows installatie. GEEN wachtwoorden meer invoeren voor administrator en user ;)
Nu schijf van kennis bij jou er in als slave en weer overschuiven.
Of rw's inlezen of externe schijf.

Een heleboel werk om gegevens te redden.

Als je in de buurt van Utrecht woont wil ik je wel helpen.

Laatst bewerkt:
Idd vreemd dat password recovery onder windoos moet werken. Bedankt voor deze tips. het zal mij zeker nooit meer gebeuren ik weet nu hoeveel problemen het kost voordat je het weer goed hebt. De site waar ik het programma vandaan heb is http://ebcd.pcministry.com/ dan naar downloads. Onderaan staan 2 programmas. ik heb gekozen voor de onderste.

Linux Nt paswoord recovery dus? Nee, ik zag net je bericht. De ene is pro met een hoop progrjes, de ander is wat ingekort.
Nou, dan zou je dus een heleboel progjes op die cd moeten hebben waar je heel veel aan hebt.
'k Zou hem, na alle moeite niet weggooien.

Nee, ik denk toch echt onder de c:\ dus zeg maar dos. Niet onder Windows.
Als jij dir/w hebt gedaan met die cd dan moet 1 van die exe's het geweest zijn.
Of je hebt alleen de bootcd gecreerd en hebt niet die progjes er op gezet.

Wat je nog kunt doen....laad die cd eens in de cd-rom. Klik in de verkenner op de cd-rom.
Maak nu een screenprint van die cd-rom met inhoud. 'k Ben eigenlijk wel benieuwd.

Ik heb die download nu zelf ook maar genomen. Je weet maar nooit.
Ik zie zo dat je met behulp van dat progje direct zou kunnen kopieren naar een andere schijf.

Laatst bewerkt:
volgens mij is het maar 1 programmaatje en dat is ebcd_6_0

Het probleem is alleen dat dit niet automatisch
opstart.

Maar wel doordat jij het startend hebt gemaakt.
Kijk trouwens eens op die site bij Examples.
Daar heb je al twee voorbeelden. Ik kan niet zeggen dat de 2e er makkelijk uit ziet maar de eerste wel. Dat is een soort Norton Commander.

Dan zal ik em eerst op cd moeten branden, ook opnieuw opstarten zoals jij. Op het moment is mijn eigen pc bezig met dvd's branden.
Vertel nou eens, heb je veel op die schijf staan dat gered moet worden?

ja er staan veel documenten op die ik niet kwijt wil. ook het email bestand bevat informatie die ik niet wil verliezen.

Dan zul je tot morgen moeten wachten. Of als ik puf heb vanavond laat.
Dan brand ik die cd en kijk wat ik er mee kan doen.
Het is n.l. wel heel moeilijk om aanwijzingen te geven als je zelf niet weet hoe het er uit ziet :D

Ik schrijf even op wat ik deed. Wie weet heeft iemand anders er ooit wat aan.

Maak een map in je installmap en noem die ebcd.
Klik op het file dat je hebt gedownload.
Selecteer de map die je net hebt gemaakt installeer de download daarin.
Je krijgt nu dacht ik een uitgebreide handleiding te zien.
Klik in die installmap op makeebcd.exe
Een moment gebeurt er van alles, nu wordt waarschijnlijk je systeem ingelezen.
Hierna krijg je in dezelfde map een iso.

Neem nu Nero Start Smart en kies voor kopieren en backup.
Kies voor image branden naar schijf.
Kijk daarna of je de volgende bestanden op je pas gebrande schijf hebt staan.

Goldbird, dit was het voor vandaag.
Morgen ga ik testen.
Kijk jij ook even of jouw cd er net zo uit ziet als de mijne :
attachment.php

Aanvulling: Het werkte dus. CD zat er in met opstarten en voordat ik het wist kreeg ik allerlei keuzes.
In je installmap zit ook een document met een wat rommelige beschrijving. Hou die er maar bij.

Bijlagen

• Boot.jpg
    Boot.jpg
    4,4 KB · Weergaven: 35
Laatst bewerkt:
>>>>>>>>>>ik heb nero wel maar op andere comp. zal straks proberen daarmee te branden<<<<<<<<<

Je heb dus nog een PC,hang je Hd waar je niet in kom in die PC als Slave op dezelde kabel daarvan ,en pomp de data die je wilt bewaren over.

zet de HD weer terug,besturing er opzetten,als dat is gedaan doe je nog een keer hetzelfde en zet dan die data er weer bij.

Walla

Je heb dus nog een PC,hang je Hd waar je niet in kom in die PC als Slave op dezelde kabel daarvan ,en pomp de data die je wilt bewaren over.
zet de HD weer terug,besturing er opzetten,als dat is gedaan doe je nog een keer hetzelfde en zet dan die data er weer bij.
Walla

Ja, we waren zo gefocust op het wachtwoord achterhalen dat ik deze optie totaal vergeten ben :eek:
Overigens zag ik Goldbird in een andere topic over nieuwe installatie dus ik vraag me af...............of ik nog wel verder ga met het ontdekken van dat admin recover progje.
Wel vroeg ik me het volgende af: Je installeert dat progje, je pc gaat een poosje rammelen. Ik vraag me af, als deze inderdaad gegevens van je pc overneemt......wat heb je daar dan aan op een andere pc.
Het lijkt me handig om in reserve te houden voor dezelfde pc waar je dat image maakt maar in dit geval een pure gok.

Ben ook wel eens bezig geweest met zoiets!
heb die data die bewaard moest worden op die manier er af gehaald middels bootdisk en NortonCommander in Dos.
En zoiets staat ook op de Cd die je gebrandt hebt ,om dat Paswoord te pakken te krijgen.

Offtopic
(nog zo beroerd als een hond)

Ik zal je wat vertellen.........zojuist start ik de andere pc op. Wil hier weer gaan branden.
Zit ik plotseling tegen een zwart scherm aan kijken met allerlei opties.
En natuurlijk ook passwoord recovery.
Nou Goldbird, wat je ook gedaan hebt, je deed het niet goed!!!
Je begrijpt dat ik geen zin heb om het administrators wachtwoord te gaan wijzigen dus hier houdt het verhaal voor mij op.
Maar ja..........press/return enter to continue.........hoe kom ik uit??
Escape werkt niet.
Wat denk je Bandit....gewoon afsluiten? Ik zit wel in een soort Linux toestand.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan