Windows PC Mac OS X Dual boot

Status
Niet open voor verdere reacties.

SysOp

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2013
Beste Helpmij leden,

Ik ben al dagen eigenlijk op het internet aan het zoeken, proberen om van mijn windows computer een Apple besturingssysteem te draaien ( Mac OS X 10.8.3 ) Ik heb aantal malen geprobeerd om het te installeren via USB, DVD, EasyBCD, maar tevergeefs. Ik heb echt alles gedaan aparte distro's onderzocht ook geprobeerd, iBoot (ook ivy bridge ) gebruikt, transmac, maar het heeft allemaal geen nu als ik in mijn boot menu kom dan kies ik iBoot CD-rom verander ik mijn iBoot cd met die van Mac OS X of gebruik ik usb dan start ik het installatie en reset mijn computer vanzelf, ik heb aparte bootflags gebruikt zoals, -v, -x, pcirootuid=0, -f, dat helpte ook niet kan iemand mij helpen AUB.

Ik hoop natuurlijk dat ik in de juiste categorie heb gepost en of als het een foutje van mij is dat een moderator, admin deze voor me wilt verplaatsen.

Mijn specificaties van mijn computer
Besturingssysteem : Microsoft Windows 7 Ultimate 64-bit SP1
Processor : Intel Core i5 3470 @ 3.20GHz - Ivy Bridge 22nm Technology
Werkgeheugen : 4,00GB Single-Channel DDR3
Moederbord : MSI B75MA-P45 (MS-7798) (SOCKET 0)
Videokaart on-board : Intel HD Graphics (MSI)
Videokaart : 1024MB GeForce GTX 550 Ti (ZOTAC International)
Hardeschijven : 119GB ATA TOSHIBA THNSFC12 SCSI Disk Device (SSD) - 75GB ATA SAMSUNG HD082GJ SCSI Disk Device (SATA) - 466GB ATA SAMSUNG HD501LJ SCSI Disk Device (SATA)
DVD-rom : TSSTcorp CDDVDW SH-224BB SCSI CdRom Device
Audio : Realtek High Definition Audio

Om je uit je droom te helpen: de echte Mac OS kan je niet op je pc draaien, dat kan alleen als je een Hackintosh (zelfde als Mac, alleen dan zonder appeltje, dus veel goedkoper) koopt/bouwt. Wel zijn er verschillende Linux distro's beschikbaar die extreem op Mac OS lijken, o.a. Macbuntu, Pear OS en Elementary OS. Het is verder een kwestie van proberen (denk ik). Het makkelijkst gaat dat met een live USB, zodat je niet elke keer een CD hoeft te branden en het nog redelijk snel is.
Zelf heb ik een dualboot met Ubuntu (Studio), maar als je meer dan 1 beeldscherm gebruikt, is dat niet aan te raden (ik heb al meerdere malen problemen met mijn 3 schermen...).

Laatst bewerkt:
Denk dat je eens moet beginnen bij een nieuwere versie van OS X zoals Mountain Lion. Betere ondersteuning voor nieuwere processors. Een Hackintosh heb je dan niet nodig want na installatie kun je programma's zoals multibeast gebruiken om niet werkende hardware aan de gang te krijgen.

Beste wat je kunt doen is met Mountain Lion met schijfhulprogramma eerst een partitie aan te maken waar je OS X op kan installeren. Als dat klaar is maak je met Easybcd in windows de dualboot aan. Daarna pas OS X gaan installeren. Anders kom je na herstart nooit tot het OS X configuratiescherm als de installatie voltooid is. Zo heb ik het bij mijn zoontje op de PC kunnen voltooien.

Laatst bewerkt:
Processorondersteuning is het probleem ook niet, eerder moederbord en videokaart... Appel gebruikt tegenwoordig voornamelijk AMD/ATI videokaarten, dus zal die videokaart niet zo snel werken...

om te beginnen moet je starten met instaleren met bootflag -v "verbose mode"...
dan zie je de instalatie in stappen voorbij komen,als hij stopt bij een bepaalde regel kan je met deze regel zoeken op google en zien wat(welke hardware) het probleem is.

in de meeste gevallen zijn het problemen met de grafische kaart.....
dan zal je moeten proberen met GraphicsEnabler=No of GraphicsEnabler=Yes

hetzelfde verhaal voor booten vanaf een harde schijf,osx zoekt of naar disk "0" of naar disk "1" dus zal je als er Harddisk errors verschijnen moeten spelen met of PCIRootUID=0 of PCIRootUID=1

je kan beter met de GeForce GTX 550 Ti beginnen want de Intel HD onboard is een apart verhaal opzich in OSX

ik heb het zelf draaien op een I5 met 12GB geheugen en een ATI Radeon 1GB kaart,dit lukte pas na 16x proberen en overnieuw starten....dus een hoop geduld en niet opgeven
en opschrijven wat je doet met welke bootflags is ook verstandig want op een gegeven moment weet je niet meer wat je allemaal geprobeerd hebt!

Om je uit je droom te helpen: de echte Mac OS kan je niet op je pc draaien, dat kan alleen als je een Hackintosh (zelfde als Mac, alleen dan zonder appeltje, dus veel goedkoper) koopt/bouwt..

dit is dus niet waar,ik heb hier een standaard Dell machine met alleen een toegevoegde videokaart en een originele OSX 10.8.3 gedownload uit de applestore en het werkt perfect.
alleen het erop krijgen is lastig maar wel te doen,daarna wat gekloot met wat drivers(kext)

kortom je moet wel van een beetje "freaken" houden anders is 't niet aan te raden!

Laatst bewerkt door een moderator:
M.a.w. voor de doorsnee sterveling (ik reken mijzelf daar tegenwoordig niet meer toe ^^) is het niet te doen. Veel mensen geven al op nadat ze er al meer dan 3 uur mee bezig zijn.

Ik ben het vergeten om het te zeggen maar ik kreeg ook fout meldingen van stil waiting for root device, en ik hoor me hardeschijf ook opeens stoppen als ik die melding krijg, ik controleerde de cd en de live usb. Heeft er iemand soms een goede tutorial zodat ik me aan de richtlijnen kan houden om zo een dual boot te maken en te installeren.

Nog iedereen bedankt voor alle reacties.

@andreaaz ja daar heb je gelijk in......

alleen als je hardware zoekt/koopt die ondersteund word door Apple is het makkelijk te doen en is de installatie niet veel anders als windows instaleren, hier staan de voorbeelden van "best buy" hardware http://www.tonymacx86.com/351-building-customac-buyer-s-guide-may-2013.html#budget_atx

voor een derde van de prijs van een Apple bouw je hem zelf,want Apple is mooi spul maar erg overpriced!

@SysOp
still waiting for root device is op te lossen door of PCIRootUID=0 of PCIRootUID=1 in te vullen

Laatst bewerkt:
Misschien kan dit je ook iets verder helpen.

[video=youtube;NC1jhHyoDBU]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=NC1jhHyoDBU#![/video]

Laatst bewerkt:
Deze werkte bij mij heb nu mac runnen op mijn amd :D
Ik ben ook alleen nog op zoek hoe je het daarna op een amd kan instaleren (dit is in vmware)
[video=youtube;OSe6MglVaH0]http://www.youtube.com/watch?v=OSe6MglVaH0[/video]

Dank u wel heren, ik ga weer alles klaarzetten voor morgen middag. Hopen op het beste!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan