Windows Photo Viewer starten vanuit access

Status
Niet open voor verdere reacties.

schimmeltje

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2006
Berichten
14
In mijn foto-database gebruik ik voor het vergroot oproepen van foto's 'i_view32.exe'. Daarvoor in de plaats wil ik de windows viewer gebruiken. Echter, deze viewer heeft geen exe-bestandsnaam. Hoe kan ik de windwos viewer op een simpele manier oproepen in MS access?
 
Windows Photo Viewer toont in een nieuw explorer.exe venster.

De aanroep in Windows XP is (waarbij %1 vervangen moet worden door de volledige bestandsnaam van het bestand die je ermee wilt openen):
rundll32.exe %SystemRoot%\system32\shimgvw.dll,ImageView_Fullscreen %1

Geen idee of dat in andere versies van Windows ook zo werkt, maar ja, je vermeldde er ook niet bij welke versie Windows jij gebruikt...

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Een toelichtig op mijn vraag:
Een oud access-bestand dat ik, als leek, jaren geleden heb geschreven voor het aanroepen van irfanviewer.
Ik gebruikte (bv.) de instructie
retval = Shell("E:\foto's\Viewer\i_view32.exe E:\foto's\oude foto's\0001.jpg")
Diverse variaties met rundll krijg ik daar niet op werkend.
Iemand een helpende hand?
 
Dan misschien de link van perpon gebruiken, oftewel het aan Windows overlaten welke viewer wordt geopend (is doorgaans Windows Photo Viewer, maar dat is niet gegarandeerd bij iedereen het geval).

Succes,

Tijs.
 
Foto's in Windows Photo viewer

In Windows Photo Viewer wil foto's steeds in hetzelfde venster laten verschijnen bij het aanklikken van nieuwe foto's. Is het mogelijk dit zo in te stellen?
Ik wil vanuit access foto's tonen, maar deze moeten steeds in hetzelde venster getoond worden. De wijze van activering is dan hetzelfde als bij het opnieuw aanklikken van foto's.
 
:) Misschien ook die > < wat kan helpen ?? :D ....:thumb:
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan