Windows prestatie index gedaald

Status
Niet open voor verdere reacties.

rinesh niddha

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2007
Hallo,

Ik heb enkele maanden geleden een SSD geïnstalleerd in mijn pc en een schone installatie uitgevoerd. Volgens windows prestatie index had mijn primaire schijf een 7.6
Gisteren heb ik de analyse opnieuw uitgevoerd en nu heb ik opeens een 5.9. Ik vraag me af hoe dit opeens kan dalen.
SSD: KINGSTON 120GB HYPERX 3K.
Ongeveer 50 gb gebruikt, dus meer dan 1/2 vrij.
Betreffend vaste schijven heb ik geen veranderingen aangebracht.
Ik vraag me af wat deze daling voor mij betekent? (gaat SSD binnenkort stuk, of afname prestatie?)

Ik hoor graag van jullie.

Groetjes,
Rinesh

Je hebt zojuist ervaren hoe onbetrouwbaar de prestatieindex van windows is ;) Je pc is toch niet langzamer geworden of iets dergelijks? Niets aan de hand en niet op letten.

Dat betekent niets. Omdat er steeds snellere SSD's komen, wordt jouw SSD in vergelijking tot die high-end SSD's slechter. Maak je geen zorgen, het is één grote wassen neus.

Dat is niet waar, de windows prestatie index vergelijkt echt niet met de huidige high-end SSD's. 5.9 is namelijk het maximale cijfer wat je kunt hebben voor een normale HDD.

@K1pje
Je hebt verdorie gelijk. Had ik niet gezien. Windows heeft de HDD beoordeeld en die er neergezet. Hij denkt dat de HDD de primaire schijf is.

@K1pje en bassie9
Ik merk niet dat mijn pc langzamer is geworden of iets dergelijks.
Windows denkt dus dat mijn HDD mijn primaire schijf is en geeft daarom waarschijnlijk een verkeerde waarde aangeeft.
Oke bedankt voor jullie info

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan