Windows Pro of Home?

Status
Niet open voor verdere reacties.

marsda

Gebruiker
Lid geworden
14 jun 2007
Na een crash vorige week een nieuwe harde schijf met windows XP home laten installeren. Krijg nu steeds vreemde foutmeldingen en de raparateur heeft er weinig zin meer in. b.v. "systeemfout: Windows - Geen schijf. Exception Processing Message c0000013 Parameters 75b0bf9c 75b0bf9c"

Kan bepaalde programma's niet installeren omdat de c: schijf niet gevonden kan worden, Outlook Express krijg ik na een Windowsupdate niet meer opgestart (zie elders in dit forum) en bij het afsluiten van de pc krijg ik de melding: "Programma beeindigen 0. Dit programma reageert niet."

Heb via Start ->uitvoeren, sfc /scannow gedaan en krijg dan tot mijn verbazing de melding dat ik de cd-rom van Windows XP Pro (!!) SP2 er in moet stoppen. Maar ik heb Windows XP Home! Kan het zijn dat er door de reparateur een verkeerde versie van SP2 is geinstalleerd?
Heb nu trouwens ook 9 partities, en de c: schijf is I: schijf geworden.

Wat een pruts bedrijf.

Heb je de (originele) CD van XP Home? Dan lijkt het me het verstandigst dat je een nieuwe installatie doet.

Vreemde reparateur dan, dat ie zijn fouten niet wil herstellen.
Probeer eens een systeemherstel naar een datum voor je laatste windowsupdate.
Dit zou het probleem moeten zijn.
Google anders maar eens op : 75b0bf9c 75b0bf9c
Dan zal je zien dat je niet de enigste bent.

Wat betreft dat je Windows installatie nu niet op C staat, jammer, dit kan je niet meer veranderen.

Heb systeemherstel geprobeerd, systeem terug gezet naar het moment voor de windows update. Werkt ook niet want zodra de pc dan automatisch afsluit worden de updates weer geinstaleerd omdat die al gedownload zijn.Heb er over gedacht om alle updates die al gedownload zijn te verwijderen maar ben bang dat ik daarmee nog verder van huis raak.

Helaas geen originele CD, heb een OEM-versie dus kan hem ook niet opnieuw installeren. De reparateur zegt dat alles goed werkte toen de pc daar de zaak uit ging. Kan het me niet voorstellen want vanaf het moment dat ik hem hier thuis aanzette waren er problemen.

Op zich geen probleem dat windows nu op de I:schijf staat. Maar ik heb een programmaatje van het nipo en als ik dat probeer te installeren krijg ik de melding dat hij de c: schijf niet kan vinden. Klopt want die bestaat niet meer. Zo ook met verschillende andere programma's.

Heb gezien dat ik idd niet de enige ben met dit soort foutmeldingen. Moet ook die webpagina van microsoft nog eens goed lezen. Begrijp er helaas niet zoveel van. Vraag me alleen af of er nu meerdere problemen dit veroorzaken of dat er slechts eentje is. En in welke richting ik het dan moet zoeken.

Laatst bewerkt:
Wat betreft die foutmelding is het idd Windows update, alhoewel ik die melding zef nog nooit heb gehad.
Mbt het probleem van installeren dat je C: schijf niet gevonden word, is makkelijk op te lossen door de c: te vervangen door I:
Wanneer je nu door gaat met de installatie zal je geen probleem ondervinden.

Nu geef je aan dat het geen probleem voor je is dat Windows op I staat, maar ik zou het juist WEL een probleem vinden, omdat je elke keer weer goed moet opletten bij het installeren van een programma of hij wel de juiste schijf selecteert.

Dus gewoon terug naar de "reparateur".

Omdat mijn pc ook nogal traag opstartte heb ik het MS tooltje Bootvis gebruikt. Weet niet wat dit programma precies doet maar tot mijn verbazing waren daarna ook wat andere problemen verdwenen. Zo heb ik geen enkel probleem meer met Outlook Express en is de foutmelding bij het afsluiten van mijn pc ook verdwenen. Nu de rest van de problemen nog.

Ben een leek op dit gebied maar probeer al zoekende, vragende en lezende wijs te worden. Dus misschien is dit wel een domme vraag, maar hoe kan ik een programmaatje dat op een diskette staat en zichzelf automatisch wil installeren zo instellen dat hij dat niet op de C:schijf maar op de I: doet? Heb al gekeken naar de onderdelen van het programma maar zou niet weten waar en hoe dat in te stellen.

Heeft dat nog met de originele vraag te maken?
Veel oude programma'tjes waren gefixt op C:\, die installeren daar omdat dit opgegeven is door de programeur. Als dit het geval is kun je dit niet wijzigen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan