Windows Problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jony16

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2008
Berichten
11
Hoi,
De laatste tijd komt het tamelijk vaak voor dat mijn pc zich automatisch opstart. Daarna kwam het probleem dat de pc vast liep, en dat ik daardoor op het Aan/Uit-knopje moest drukken. Eergisteren liep mijn pc weer vast. Druk ik op het aan/uit-knopje, en wat gebeurt er: Ik kom niet meer op het inlogscherm voor windows terecht. Voor de windows inlogscherm zie ik altijd Windows staan met daaronder een balkje. Als de pc daar is, dus bij dat balkje, dan start het weer op in plaats van naar het inlogscherm van windows te gaan.
Ik heb daarna mijn PC gerecoverd. Eindelijk dacht ik dat mijn problemen waren verholpen. Maar wat gebeurt er? Vandaag precies hetzelfde probleem! En weer mijn pc dus recoveren. Wat te doen? Want misschien ligt mn pc er over 5 min weer uit!


BVD
 
Hoi, Heb je chkdsk al uitgevoerd? Hiermee wordt je hd op slechte sectoren en clusters gescand!

Uitvoeren<cmd>chkdsk /r (repair) Kan een hele tijd duren hoor!
Na de scan als er fouten uit komen type "FIXBOOT"
Type nu "EXIT" het systeem zal nu weer opnieuw opstarten! Als dit lukt! Formateer dan de pc weer en doe een nieuwe instalatie van xp!

Suc6:)

Mvg,
Chico79.
 
al geprobeerd in veilige modus, ander doe je de manier vn ''Chico79''
 
ik heb het gedaan, maar er zijn geen fouten in de sectoren en clusters gevonden.
Wat nu?:p
 
Hoi, Met je hd is dus niets mis mee!

Ik neem aan dat het een vast systeem is?

Kijk anders is in de binnenkant van de pc, en blaas al het stof uit je ventilators enz! Of stofzuigen! Kijk dan gelijk als je de pc aanzet of de ventilators goed draaien! Als deze een tijdje namelijk niet draaien kan het zijn dat er een beveiliging is die dan zorgt dat alles afgesloten wordt ivm overheating vanje cpu! Denk wel aan statische electriciteit hé als je de pc in gaat en zorg ervoor dat alles uit staat!

Gr,
Chico.
 
vandaag is ie weer opeens vast gelopen, zonder de pc al te veel te belasten, maar gelukkig kon ik vandaag wel terecht op het inlogscherm. Ik zal zodirect ff mijn pc openmaken!
 
nou er zat behoorlijk wat stof op, allemaal weggegeveegd. En de ventilators draaien goed. Kijken hoe het gaat de komende dagen.
 
Oke, hoop dat het nu beter gaat,
Het is wel belangrijk om dit bij te houden, als er teveel stof in komt, zal de fans niet meer zo snel draaien als het zou moeten! wat niet ten goede komt van je cpu! Bovendien kan er stof in je koelblok komen die je er niet met bv een stofzuiger er uit kunt halen! Dit kan je wel doen met gecomprimeerde lucht!

Suc6.:thumb:
Chico.
 
ja, ik zit al 2 dagen zonder problemen. Ik denk dat t nu goed gaat! Hartelijk dank Chico!
 
Nou doet mn pc het weer goed, maar wat blijkt: mijn cd-speler wordt niet meer herkend. Wat te doen?
 
Hoi,

Kan het niet zijn dat er iets los is gegaan met de schoonmaak!
Kijk ff of alles nog goed vast zit en druk alles nog ff goed aan!

Kijk als je hem dan opstart in de bios of de cd-speler wel wordt herkent.
Zoniet installeer hem dan opnieuw! Mocht hij het nog steeds niet doen kun je proberen om hem in een andere pc te plaatsen en kijken of hij het dan wel doet! Zo kom je erachter of de cd speler niet kapot is gegaan! Wat kan gebeuren natuurlijk!
Suc6..:thumb:

Mvg,
Chico79.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan