Windows processen vertragen Windows zelf?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eagle Creek

Verenigingslid
Lid geworden
3 okt 2002
Berichten
26.322
Howdy!

Situatie:
Windows start op, krijg CTRL+ALT+DEL scherm. Ik meld mij aan en hoor de windowsjingle. Daarna duurt het zeker 5-10 seconden voordat ik pictogrammen en een startbalk zie.

Dus ik dacht; er start teveel op. Ik heb alle programma's uitgeschakeld maar dit mocht niet baten.

Daarna heb ik alle non-windows services uitgeschakeld en ook de losse programma's.
Het euvel bleef bestaan.

Vervolgens pakte ik het grof aan. Ik schakelde ALLE Windows services uit (behalve essentiele) + alle non-windows + programma's.
Zo snel als een zonnetje :).

Om daarna te testen schakelde ik alle NON-Windows services en programma's in (dus situatie: programma's starten, non-windows services starten, windows services niet).
Nog steeds erg snel.

Daarna schakelde ik weer de windows services in maar helaas; zo sloom als eerst.

Eerst dacht ik dat het na installatie van mijn AV (NOD32) kwam. Hierna is het, naar mijn idee, wel ontstaan maar wanneer ik de NOD service + het programma uitschakel win ik geen snelheid.
Sterker nog; het NOD32 logo verschijnt ook pas na de "hang" van 5-10 seconden.

Wanneer ik Windows boot en vervolgens pakumbeet, 30 seconden wacht met aanmelden ga ik WEL vlot door.

Ik heb het idee dat er een windows service is (of meerdere) die mijn systeem vertragen. Deze kunnen dus wel laden wanneer ik mij nog niet aanmeld of wanneer ik mij aanmeld maar zorgt dan voor vertraging.

Iemand een leuke suggestie?

Voor dit probleem had ik al geformatteerd en ik zie het niet zo zitten om dit wéér te doen. Blijkbaar komt het toch weer terug en dat is zonde van mijn tijd.
 
Als dit over dezelfde laptop gaat als hier moet er misschien wat spyware verwijderd worden.

Guus.
 
Het hoeft niet te zitten in een van je services. De kans is groter dat het probleem in een van de drivers zit die geladen wordt. Bovendien worden naast de services ook nog via andere wegen allerlei processen gestart bv via het register. (zie uitvoeren-> msconfig).

Probeer voor al je hardware orginele geupdate drivers van de fabrikant te installeren (niet genoegen nemen met als windows zelf al een driver vond van Microsoft).
 
Geplaatst door Guus abc
Als dit over dezelfde laptop gaat als hier moet er misschien wat spyware verwijderd worden.

Guus.

Gaat over dezelfde.

Probleem is al 2x ontstaan. Beiden na een format. In het begin niet, na installatie van software wel.

Check je mail nodig ;).

Edit:

Geplaatst door MethinX
Het hoeft niet te zitten in een van je services. De kans is groter dat het probleem in een van de drivers zit die geladen wordt. Bovendien worden naast de services ook nog via andere wegen allerlei processen gestart bv via het register. (zie uitvoeren-> msconfig).

Probeer voor al je hardware orginele geupdate drivers van de fabrikant te installeren (niet genoegen nemen met als windows zelf al een driver vond van Microsoft).

Mja.. Het uitschakelen van de services helpt.
En met programma's bedoel ik de registervarianten. Daar heb ik er echter niet veel van.

Ik heb alle nieuwe drivers van de website gedownload.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan