windows professional XP file missing

Status
Niet open voor verdere reacties.

Leon25

Gebruiker
Lid geworden
28 jun 2007
Heb hier een PC met nog XP professional erop. Nu geeft ie bestand windows\system32\hal.dll ontbreekt of is beschadigd. Plaats de file opnieuw.

Hoe dit te doen ? Ik heb de installatie CD met de productcode ( maar niet administrator ww ) maar vind deze file niet.

Dank voor antwoord.

Laatst bewerkt:
De bij het opstarten getoonde mededeling MISSING HAL.DLL is een veelvoorkomend probleem. Deze melding doet vermoeden dat het bestand HAL.DLL ontbreekt, maar dat is zelden het geval. Dit probleem kan (in de herstelconsole; trommel F8 tijdens het opstarten) worden opgelost:

ATTRIB C:\BOOT.INI -a -h -r -s
DEL C:\BOOT.INI
BOOTCFG /rebuild
FIXBOOT

Als dit het probleem niet oplost heb ik nog wel een andere optie

Dank voor je reactie .. kom echter niet in de herstelconsole, als je inderdaad nog een andere optie hebt .....

Wat ook opvalt is dat alles meteen opstart MET de CD in de drive ..

Het herstelconsole kan ook gestart worden door de pc op te starten vanaf de windows xp installatie cd en dan de eerder genoemde commando's intikken en uitvoeren.

.. zou te gek zijn als je even instrueert hoe dat te doen .. bij herstel algemeen werd administrator gevraagd maar dat is een andere optie begrijp ik ..

Wederom bedankt voor het antwoorden en het geduld. Ja, die procedure wilde ik doorlopen maar zoals in de opening al vermeld, het administrator wachtwoord ontbrak.

Wat me wel opvalt is dat met F 11 er gekozen kan worden voor boot hard disk. Eenmalig is dan de normale opstart mogelijk. Je had gelijk dat de 'missing' file in ieder geval niet defect is.

Eens zien of ik ergens ( bv een log of zo ) het administrator ww kan achterhalen. Bij de laatste installatie had ik er geen ingegeven, blanco gelaten .....

Ik heb even gegoogeld op "Windows XP admin wachtwoord vergeten" en daar geven ze de volgende oplossing:

Bij het opstarten van de computer druk je een aantal keer F8. Dit doe je voordat windows opstart.

Selecteer 'veilige modus' als opstart. Meld je aan als administrator en je kunt zo alle wachtwoorden verwijderen.

Anders moet je even op internet zoeken naar een XP password-recovery (of hoe het ook heet) diskette. Zo'n diskette heeft een linux patitie dat bij het opstarten alle wachtwoorden van accounts recovered/verwijdert.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan