Windows Readyboost ook met partitie

Status
Niet open voor verdere reacties.

rgeerolf

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2008
Berichten
318
Werkt Windows Readyboost ook met een partitie ?
Ik weet dat het met usb en sd gaat. Met eBoostr gaat het wel met een partitie maar het zou toch best handig zijn als ik dat gewoon met de ingebouwde readyboost kan ;)

alvast bedankt :)
 
Neen, "uiteraard" niet. ReadyBoost is een vervanging voor /aanvulling op het slome pagefile wat op de harddisk staat.
USB en SD zijn vele malen sneller.
 
Neen, "uiteraard" niet. ReadyBoost is een vervanging voor /aanvulling op het slome pagefile wat op de harddisk staat.
USB en SD zijn vele malen sneller.

Hoe werkt het dan als je op meerdere partities een pagefile instelt?
 
Hoe werkt het dan als je op meerdere partities een pagefile instelt?

Dan worden de pagefiles per stuk aangesproken wanneer ze nodig zijn.
Maar welke winst denk je te kunnen halen als je met partities werkt? Het komt allemaal van dezelfde schijf af dus je behoudt (of misschien zelfs: vergroot) je capaciteitsprobleem.
 
Dan worden de pagefiles per stuk aangesproken wanneer ze nodig zijn.
Maar welke winst denk je te kunnen halen als je met partities werkt? Het komt allemaal van dezelfde schijf af dus je behoudt (of misschien zelfs: vergroot) je capaciteitsprobleem.

en stel dat je 'echt' 2 hd's hebt ipv mbv partitie ??
 
Je wisselbestand op een aparte HDD is zeker een gunstig effect (maar verwacht geen wonderen natuurlijk).
 
Dan worden de pagefiles per stuk aangesproken wanneer ze nodig zijn.
Maar welke winst denk je te kunnen halen als je met partities werkt? Het komt allemaal van dezelfde schijf af dus je behoudt (of misschien zelfs: vergroot) je capaciteitsprobleem.

Als je data op een andere partitie zet dan je systeem, kun je bij problemen je systeem herstellen zonder dataverlies.
 
Pagefile op een aparte partitie geeft minder fragmentatie op de schijf maar verder geen snelheids verbetering..

Pagefile op een dynamic volume spanned over 2 fysieke disks heb ik altijd wel een interessant idee gevonden maar nog nooit uitgeprobeerd.
Waarom interressant?
(Hypothetisch) nou de traagheid van je harde schijf komt uiteindelijk voort uit de access tijd die de koppen nodig hebben op de verschillende sectoren van je disk te vinden en uit te lezen.
Feitelijk loop je op een gegeven moment aan tegen het feit dat een kop nou eenmaal niet op 2 plaatsen tegelijk kan zijn voor het uitlezen van een sector.

Dus mijn idee: 2 schijven geven 2 koppen die dus samen sneller kunnen werken dan 1 kop op 1 schijf.

Maar HE het is een hypothetisch iets, misschien dat iemand het wil proberen of kan aangeven dat het niet zo werkt (onderbouwing is altijd prettig :))
 
Pagefile op een aparte partitie geeft minder fragmentatie op de schijf maar verder geen snelheids verbetering..
Voor zover ik weet scheelt dit gezien het feit dat je niet van disk hoeft te lezen en op dezelfde disk moet schrijven. Dit in tegenstelling tot de verdeling met partities.
Fragmentatie sowieso.

Pagefile op een dynamic volume spanned over 2 fysieke disks heb ik altijd wel een interessant idee gevonden maar nog nooit uitgeprobeerd.
Ik ook niet eigenlijk :).
 
Voor zover ik weet scheelt dit gezien het feit dat je niet van disk hoeft te lezen en op dezelfde disk moet schrijven. Dit in tegenstelling tot de verdeling met partities.
Fragmentatie sowieso.

Van je pagefile wel maar niet van je overige data wegens het vergroten/verkleinen van je pagefile (als je hem niet fixed heb staan natuurlijk.

Ok OK, waarom zou iemand hem niet fiexed hebben staan weet ik ook niet maar he....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan