Windows registratie lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

00niels00

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2008
Ok een maand geleden heb ik mijn pc geformateerd vanwege virussen.
We hadden nog een Windows XP home edition - voor medion pc's cd met een key.
Ik dus opnieuw formatteren, blijkt op het laatst dat de key niet wil.
Kijk ik op de zij-kant van mij pc waar de OEM zit. Blijkt dat een professional key te zijn.
Dus ik dacht ik wacht wel even 30 dagen en zie dan wel.
Nu is het dus 30 dagen veder, ik probeer in te loggen in windows.
Staat er dit "U dient Windows te registreren om in te loggen.", kan ik kiezen uit ja/nee.

Als ik nee klik: ik word weer terug naar login gekickt.
Als ik ja klik: duurt wat langer word ik ook gekickt.

Ik zit met internet verbonden, en ik zou een "Let's Activate Windows" scherm moeten krijgen.
Maar dat gebeurt niet.

Wat staat me te doen?

Als ik weer opnieuw moet formatteren hoe maak ik dan back-ups want ik heb geen toegang tot mijn bestanden.

Zoek iemand (kennis) met een XP prof key en voer die code in, dat is de meest handige optie als je jouw bestanden wilt houden. Mogelijk moet je even bellen naar Microsoft om de key te activeren, dat is niet zon probleem. Zeer eenvoudig en even 10 minuutjes werk.

Als de pc waarop je nu de Medion OEM XP hebt geinstalleerd, niet de Medion is maar een andere pc, kun je de XP Pro key NIET gebruiken helaas..............

Zoek iemand (kennis) met een XP prof key en voer die code in, dat is de meest handige optie als je jouw bestanden wilt houden. Mogelijk moet je even bellen naar Microsoft om de key te activeren, dat is niet zon probleem. Zeer eenvoudig en even 10 minuutjes werk.

Als ik de mogelijk had. Ik kan nergens de code invullen omdat het scherm niet komt.

Als ik de mogelijk had. Ik kan nergens de code invullen omdat het scherm niet komt.

Excuses, niet goed gelezen. Weet je hoe je in veilige modus kan opstarten? Dan zou ik dat eens proberen, wil nog wel eens helpen. (vóór het scherm met het Windows XP logo F8 ingedrukt houden)

Excuses, niet goed gelezen. Weet je hoe je in veilige modus kan opstarten? Dan zou ik dat eens proberen, wil nog wel eens helpen. (vóór het scherm met het Windows XP logo F8 ingedrukt houden)
Al geprobeert dan krijg ik een bericht dat ik in normale modus moet. En moet ik mijn pc herstarten.

Als ik weer opnieuw moet formatteren hoe maak ik dan back-ups want ik heb geen toegang tot mijn bestanden.

Schijf uithalen en aan een andere PC hangen is een oplossing.

Of een nieuwe schijf ,en XP installeren.en Gelijk activeren.
Dan de oude schijf als slave hangen

OF BELLEN.

Als je geen extra schijf hebt of extra PC om de schijf bij te plaatsen kun je ook een nieuwe installatie van Windows doen in een andere map, dan blijven de bestanden behouden en kun je ze overzetten. Daarna dan uiteraard een keer opnieuw installeren om van alle rommel af te komen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan