Windows registreert (te) veel.

Status
Niet open voor verdere reacties.

HelmGe

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2006
Berichten
94
Windows en sommige programma’s registreren vaak meer dan mij lief is.
Als ik een bestand wil bewaren sla ik hem (met of zonder een extra kopie).

Windows neemt in zijn Register alle bestanden op en laat vervolgens achterwege zijn registratie aan te passen, als een bestand wordt verplaatst of verwijderd.

Met enige regelmaat laat ik Explorer Cookies en Bestanden verwijderen.
Met Norton WinDoctor haal ik vergeten verwijzingen weg (tijdrovend).

Vervolgens zie ik in C:\TEMP en C:\WINDOWS\TEMP bestanden staan, waarvan ik denk moet dat?
bestanden met 0 Kb
mappen zonder bestanden
de namen van mappen tussen [] en andere tussen [{}]

Ik weet; over dat thema is herhaaldelijk geschreven.

Mijn vraag:

Welke bestanden (eventueel denkende aan een extensie) en welke mappen mag ik zonder aarzelen verwijderen?
 
Laatst bewerkt:
Ccleaner is inderdaad een goede optie, je zou om echt op te schonen ATF Cleaner laten lopen. (wist o.a. de inhoud van je prefetch, temp map)

Dubbelklik op ATF cleaner om het programma te starten.
Op het tabblad "Main", plaats je een vinkje bij Select All.
Klik op de knop Empty Selected.

Gebruik je ook Firefox als browser:
Klik op tabblad "Firefox", plaats een vinkje bij Select All.
Wil je de door Firefox opgeslagen wachtwoorden behouden, dan klik je in het venster dat verschijnt op "No".
(dit verwijdert het vinkje bij "Firefox saved passwords")
Klik op de knop Empty Selected.

Gebruik je ook Opera als browser:
Klik op tabblad "Opera", plaats een vinkje bij Select All.
Wil je de door Opera opgeslagen wachtwoorden behouden, dan klik je in het venster dat verschijnt op "No".
Klik op de knop Empty Selected.
Ga naar het tabblad "Main" en klik op de knop Exit om het programma af te sluiten.

Als extra zou je nog een registercleaner kunnen gebruiken (alhoewel het nut daarvan me niet altijd te duidelijk is > niet merkbaar resultaat)

Bijvoorbeeld Eusing Registry Cleaner
 
Laatst bewerkt:
Windows registreert (te) veel

Ik was even nog enige dagen bezig met andere beveiliging programma's.

Ik ben aangewezen op Nederlandse of Deutsche programma's. Het Engels wil maar niet in mijn hoofd plaats nemen; met uitzondering van enkele woorden.

Ik heb het nu geïnstalleerd: CCleaner 1.36 (NL)
Zo wel de Nederlandse als ook de Duitse versie geven in HELP alleen in het Engels informatie.

Hoe kom ik aan een redelijke omschrijving,
 wat ik het eigenlijk wel of niet zou moeten aanvinken
 wat het programma precies doet
 wat bedoeld het programma met de beveiligingen (virusscanner verwijderen).

Zelf heb ik soms met opzet bestanden 2 keer op de computer staan.
Een verschoner mag daarna vragen; maar ik wil het besluit nemen.
 
Laatst bewerkt:
Een beknopte maar wel correcte beschrijving van CCleaner staat op deze aan te klikken website.
Algemeen advies: gebruik CCleaner zoals het programma na installatie is ingesteld. Wil je je registratiegegevens voor websites, zoals gebruikersnaam en wachtwoord voor Helpmij, niet iedere keer opnieuw in hoeven typen, haal dan het vinkje voor Cookies weg.

NB: wees voorzichtig om "met de hand" allerlei mappen en bestanden in Windows XP te verwijderen. Vooral in C:\Documents and Settings kun je nogal wat mappen met dezelfde naam tegen komen in Administrator, All users, Default user, Gast, Jouw_gebruikers_naam, Network Service, Local Service. Maar als je daar onbezonnen in gaat zitten weggooien, kan het gebeuren dat op zeker moment je PC helemaal niet meer kan opstarten. Edit: ik bedoel Windows XP.
 
Laatst bewerkt:
Windows registreert (te) veel

CCleaner 1.36.430 van http://www.gratissoftwaresite.nl/ccleaner.html opgeslagen en binnen het virtuele programma onder Windows_98 geïnstalleerd.

Volgens, in de genoemde Handleiding CCleaner http://www.wurksjops.nl/ccleaner/ , WINAPP2.INI in de map van CClener geplaatst.

Tip uit de handleiding:
Pas op in het geavanceerde gedeelte onderaan, lees de waarschuwingen die verschijnen bij het
aanvinken van een optie en besluit dan of je die optie echt wilt gebruiken.​

Toch deze waarschuwingen (informatie) vind ik niet.
Ook is het aantal vinkjes minder dan in het voorbeeld van de handleiding. Verschil tussen Windows_XP_Home en Windows_98_2e ?

Daar ik toch eerst virtueel het programma wil bekijken, rest mij de vraag.

Heeft iemand een lijst, van het ‘geavanceerde gedeelte onderaan’, behorende bij de Vinkjes, dan wel de vragen, voor mij beschikbaar?

Graag in Nederlands (Deutsch mag ook).

PS: Het resultaat was tot nu toe 36,5MB.
 
Windows registreert (te) veel

Ik sluit deze.
Blijkbaar heb ik de vraag op de verkeerde pagina geplaatst.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan