Windows registries vrij maken van Apple-gerelateerde items

Status
Niet open voor verdere reacties.

AukjeC

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 mei 2013
Berichten
3
Sinds eergisteravond houdt de installatie van iTunes (en inmiddels alternatieven) mij bezig. Er staat een oude discussie (2009) op dit forum, maar die is niet opgelost.

Ik heb:

- Windows 7 (64 bit)
- de nieuweste iTunes versie (10.7 voor win7 64bit) te installeren, wat faalde (De eerdere versie werkte wel, maar ik dacht, laat ik de update doen... en toen begon alle ellende...). iTunes starte niet op (zie de vele berichten op andere fora)
- iTunes gedeinstalleerd (eerst via Win uninstaller, toen via Geek uninstaller (wat ook de reg doorzoekt, maar blijkbaar niet alles vind)
- via RegCleaner kan ik zien dat er nog een aantal apple gerelateerde reg-entries zijn, maar RegCleaner kan deze niet verwijderen (not allowed acces to the files)
- iTunes opnieuw installeren faalt (welke versie dan ook) want de installer vindt dat er reeds een nieuwere versie geinstalleerd is (wat dus niet klopt)

Inmiddels ben ik zover dat ik echt HEEEEEEL graag gewoon zonder iTunes of wat voor Apple applicaties op mijn PC door het leven wil. Dus heb ik:

- MediaMonkey geinstalleerd (Fantastich programma, zeer intuitief en overzichtelijk voor het organiseren van je muziek library!)
- Om te kunnen syncen met mijn iPad of iPhone heeft MediaMonkey drivers nodig om mee samen te werken: CopyTransDrivers
- De installatie van CopyTransDrivers is afhankelijk van een aantal files van de iTunes installer. De MediaMonkey wiki (installer guide: http://www.mediamonkey.com/wiki/inde...e_to_ipod_sync) stelt dat installatie mogelijk is zonder installatie van iTunes Hiervoor moet ik wel AppleMobileDeviceSupport installeren (zie http://www.copytrans.net/support/ho...-touch-and-ipad-drivers-on-windows-xp-64-bit/). Maar ook dit werkt niet omdat "er al een nieuwere versie van iTunes geinstalleerd is"...

Om de installatie van CopyTransDrivers te faciliteren zal ik toch echt eerst de registry compleet vrij van Apple applicaties moeten krijgen. Iemand tips hoe ik ALLE apple gerelateerde files uit mijn win registries krijg? RegCleanr werkt dus niet. Misschien dat een reg-cleaner die gepland een taak kan uitvoeren in het opstartproces, voordat windows geladen wordt, zou werken. Tips?

Alvast bedankt! Ik begin inmiddels redelijk wanhopig te worden. Wil HEEEEL graag niet mijn computer hoeven formateren en win opnieuw installeren.
 
Windows in veilige modus opstarten en dan RegCleaner?
Geen ervaring met iTunes. Ik blijf er graag van verlost. :)
 
Ok ik voelde me een beetje stom dat ik nog niet aan de veilige modus had gedacht. Dat loste inderdaad het probleem met regcleaner op. Maar helaas niet het probleem dat ik nog steeds AppleMobileDeviceSupport niet kon installeren. iTunes en gerelateerde software waren toch nog steeds te hardnekkig.

Met de Microsoft uninstaller tool (er is een nieuwe versie de degene die jij, edmoor, tipt). http://support.microsoft.com/mats/Program_Install_and_Uninstall. Maar dit was wel de gouden tip! Hiermee vond ik iTunes, Apple application support, Apple software update en Bonjour in de lijst alsof die nog steeds geinstalleerd zijn. Een voor een de online tool runnen heeft allen nu verwijderd, en voila (!) ik kon AppleMobileDeviceSupport opnieuw installeren (met de adaptatie zodat hij hopelijk netjes met MediaMonkey gaat samenwerken).

Bedankt!!!
 
Ok dan :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan